MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğretim programlarında yer alan yetkinliklere ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Mardin Artuklu Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışma, öğretim programlarında yer alan yetkinliklere ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi için yapılmıştır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada betimsel türde tarama modelinden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu için basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmış olup 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Mardin ili Artuklu ilçesi resmî devlet okullarında eğitim, öğretime devam eden 1433 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen "Ortaokul Öğretim Programı Yeterlikleri Yetkinlik Alanı Öğrenci Ölçeği" ile toplanmıştır. Bu ölçek 8 yetkinlik alanı, 15 alt boyut ve 81 maddeden oluşmaktadır. Bu çalışmanın verileri SPSS 22.00 paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Veriler betimsel (yüzde, frekans, aritmetik ortalama), kestirimsel (t-testi, one way ANOVA), Scheffe ve Tukey testlerinin istatistiksel tekniklerinden yararlanılarak elde edilmiştir. Analizlerin sonucu öğrencilerin genel algılarında yeterliklerin kazandırılması ile ilgili olarak katılıyorum düzeyinde ortaya çıkmıştır. Cinsiyet değişkeni açısından öğrenci görüşleri arasında ölçek genelinde anlamlı farklılıklar tespit edilmemiş ancak yetkinlikler düzeyinde farklılıklar olduğu görülmüştür. Sınıf düzeyi, yılda okunan kitap sayısı, aylık gelir durumu, anne ve baba eğitim durumu ile bilgi kaynakları değişkenlerine göre yetkinlik alanları düzeyinde gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırmanın sonuçlarından yola çıkılarak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
This study was carried out to examine student opinions on competencies in curriculums. In this study, which used quantitative research method, the descriptive type of scanning model was used. Simple non-selective sampling method was used for the study group and constituted 1433 secondary school students who continued their education in public schools in Artuklu district of Mardin province in the 2020-2021 academic year. The data of this research are the "Student Scale of The Competence Area of Secondary School Curriculum Qualifications" developed by the researcher. This scale consists of 8 competency areas, 15 dimensions and 81 items. The data of this study were analyzed through the SPSS 22.0 package program. The data were obtained using statistical techniques of descriptive (percentage, frequency, arithmetic mean), predictive (t-test, one way ANOVA), Scheff and Tukey tests. As a result of the analyses, it emerged at the level of agreeing with the students about gaining proficiency in their general perceptions. No significant differences were detected across the scale in terms of gender variability, but there were differences in the level of competencies. According to class level, number of books read per year, monthly income status, mother and father education status and information resources variables, significant differences were found between groups at the level of competency areas. Based on the results of the research, recommendations were made to the researchers.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Education and Training, Eğitim programları, Education programs

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

115