MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğrenci Hemşirelerin Kesici-Delici Tıbbi Aletleri Güvenli Kullanımına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

dc.authorid 0000-0002-9580-3804
dc.authorid 0000-0001-9800-2108
dc.authorid 0000-0001-6133-4782
dc.authorid 0000-0001-5829-1056
dc.authorid 0000-0003-1939-1008
dc.contributor.author Tanrıverdi, Ömer
dc.contributor.author Tanrıverdi, Seher
dc.contributor.author Tanrıverdi, Ömer
dc.contributor.author Tanrıverdi, Seher
dc.contributor.author Aksu, Ekrem
dc.contributor.other Department of Nursing / Hemşirelik Bölümü
dc.contributor.other Department of Social Services/ Sosyal Hizmet Bölümü
dc.date.accessioned 2022-01-27T10:38:04Z
dc.date.available 2022-01-27T10:38:04Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü en_US
dc.description.abstract Amaç:Araştırmamız, öğrenci hemşirelerin kesici-delici tıbbi aletleri güvenli kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı. Hastalar ve Yöntem:Verilerin toplanmasında, sekiz sorudan oluşan öğrencilere ait tanıtıcı özellikler içeren öğrenci bilgi formu, sağlık çalışanlarının kesici-delici tıbbi aletleri güvenli kullanımına yönelik tutum ölçeği kullanıldı. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, sayı, yüzdelik dağılım, ortalamalar, İndependet-sample t-test, One-way ANOVA testi kullanıldı. Bulgular:Öğrencilerin ölçekten aldıkları puanların bağımsız değişkenler ile karşılaştırılmasına ilişkin bulguların incelenmesinde; 21 yaş ve üzeri öğrencilerde duyuşsal, kadınlarda davranışsal, 4. sınıf öğrencilerde bilişsel, eğitim alanlarda ise davranışsal alt ölçek puanı ve toplam ölçek puan ortalamalarının anlamlı derecede yüksek olduğu saptandı (p<0.05). Sonuç:Yaşı ve klinik deneyimi artan, eğitim alan öğrencilerin kesici-delici tıbbi aletleri güvenli kullanımına yönelik tutumlarının da arttığı belirlendi. Klinik uygulamaya başlamadan önce öğrencilere eğitim verilmesi, hastane yönetimlerinin kesici delici alet yaralanmalarını önlemeye yönelik kurum politikaları geliştirmesi ve yaygınlaştırması önerilebilir. Anahtar Sözcükler: Yaralar, Kesici alet, Hemşirelik öğrencisi, Sağlık Bakımı Kalite Güvencesi en_US
dc.description.abstract Purpose: The study was carried out descriptively in order to determine the attitudes of the nurses to the safe use of medical instruments. Patients and Methods: In the collection of data, the student information form which contains the introductory features of the students consisting of eight questions was used, and the attitude scale for the safe use of medical tools by the health workers was used. In the evaluation of the data obtained from the study, number, percentage distribution, means, Independent-sample t-test, One-way ANOVA test were used Results: The scores of the affective subscale scores of the students aged 21 and over, the behavioral subscale scores of the females, the cognitive subscale scores of the 4th-grade students, the total scale scores of the students receiving education and the behavioral subscale scores were found to be significantly higher (p <0.05). Conclusion: It was determined that the students whose age and clinical experience increased and received education, increased their attitudes towards safe use of medical instruments. It is advisable to provide training to the students before starting the clinical practice, and to develop and disseminate institutional policies to prevent the use of hospital authorities for stab wounds. Keywords: Wounds, Stab, Nursing Student, Healthcare Quality Assurance en_US
dc.description.citation SOYLU D,SOYLU A,TANRIVERDİ Ö,TANRIVERDİ S,AKSU E (2021). Öğrenci Hemşirelerin Kesici-Delici Tıbbi Aletleri Güvenli Kullanımına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 370 - 375. Doi: 10.31067/acusaglik.847345 en_US
dc.identifier.doi 10.31067/acusaglik.847345
dc.identifier.endpage 375 en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 370 en_US
dc.identifier.trdizinid 474495
dc.identifier.uri https://doi.org/10.31067/acusaglik.847345
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRjME5EazFOUT09/ogrenci-hemsirelerin-kesici-delici-tibbi-aletleri-guvenli-kullanimina-yonelik-tutumlarinin-belirlenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3019
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yaralar, Kesici alet, Hemşirelik öğrencisi, Sağlık Bakımı Kalite Güvencesi en_US
dc.subject Wounds, Stab, Nursing Student, Healthcare Quality Assurance en_US
dc.title Öğrenci Hemşirelerin Kesici-Delici Tıbbi Aletleri Güvenli Kullanımına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi en_US
dc.title.alternative Determination of the Attitudes of Student Nurses for Safe Use of Cutting and Drilling Medical Appliances en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a3c484e3-ca34-4e6e-be6b-4c2f59db5513
relation.isAuthorOfPublication 6fbc3395-4e5a-4744-bc67-35023b0a9e9d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a3c484e3-ca34-4e6e-be6b-4c2f59db5513
relation.isOrgUnitOfPublication 1afe7739-9ea9-4c3b-af5c-fb0baee4f95c
relation.isOrgUnitOfPublication 869d0c8c-5645-49fc-b0cd-2daf7b651b6d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 1afe7739-9ea9-4c3b-af5c-fb0baee4f95c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
34530bbe-72e4-4dac-8813-20ca4e511d66.pdf
Size:
234.44 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: