MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sanattan Sanat Üretimi ve Takı Sanatına Yansımaları

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Düzce Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Metalcraft and Jewelry Design / Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı Bölümü
Mücevher parçasını sanat eserine, kuyumcunun tezgâhını sanat ortamına dönüştüren ölçütler ve koşullar okulumuzun ilgi alanıdır. Kazandıkları geleneksel zeminle birlikte, geleceğin stüdyo kuyumcuları olarak öğrencilerimizin sanatsal becerilerini geliştirmeleri ve geleceğin özgün eserlerini oluşturacak sanatçılar olmalarına kapı açacak donanımı sağlamak okulumuzun ana hedefidir. Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı bölümü çağın sanat anlayışıyla kuyumculuk teknolojisinin birleşerek harmanlandığı bir yapı ve programa sahiptir. Okulun amacı köklerini kuyumculuk geleneğinin kültüründen alan geleceğin takı/mücevher sanatçı ve tasarımcılarını donatmak, sanatsal eğilimlerini, sezilerini ve problem çözme becerilerini “sanatsal takı” ve “tasarım takı” gibi yeni alanlara boşaltmalarına yardımcı olmaktır. Okulumuz kuyumculuk alanının teknoloji ve malzeme boyutlarına vurgu yapmanın yanı sıra sanatsal olarak yoğunlaşan bir program sunmaktadır. Öğrenciler yaratıcılık, estetik, teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkeleri ile aldıkları eğitim öğretimle birlikte el sanatlarını gerek uygulama ve gerekse yaratıcılık yönüyle özümseyerek üretime dönüştürebilecek nitelikte yetiştirilmektedirler. Kuyumculuk, tasarım ve sanat alanlarına ilgi duyan öğrencilere, çok çeşitli yaratıcı deneyimlerle öğrenme fırsatları sunan bölümümüzde, kuyumculuk sanatına odaklı uygulamalı dersler verilmektedir. Öğrencilerin gelişimi için anahtar role sahip kültürel dersler ile alan dersleri; staj, işyeri eğitimi, fuarlar, sergiler, araştırmalar, seminerler, yaratıcı tasarım ve uygulamalar ile desteklenmektedir. Bu bölüm mezunlarına, bir stüdyo kuyumcusu olarak kendi atölyelerini açma ya da kuyumculuk sektöründe, üretimin farklı alanlarında ve düzeylerinde sorumluluk üstlenebilme fırsatları bulunmaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

Uyarlama teriminin daha çok edebiyat, tiyatro ve sinema sanat dalları ile doğrudan ilintili olduğu söylenebilir. Bu terim asıl ait olduğu sanat dallarında, birbirine adapte edilmiş ve bir ahenk ile dengeli bir şekilde birbirine uydurulmuş yazınları ve performansları karşılamaktadır. Başka disiplinlerde de karşılaşılan uyarlama olgusu plastik ve geleneksel sanatların neredeyse tamamında sanatsal üretimlerin konusu olabilmektedir. Böyle bir tablonun oluşmasında sanatsal üretimlere aracılık edecek birtakım harekete geçirici dürtülerin sanatçı tarafından araştırılması/kurcalanması kuşkusuz önemli bir rol oynamaktadır. Son yıllarda lisansüstü eğitim programlarında oldukça fazla görülen disiplinler arası ve multidisipliner yaklaşımların mevcudiyeti, aslında bir şekilde sanat dalları arasında uyarlamaları teşvik ettiği, ortak çalışma alanları oluşturduğu sonucunu doğurmaktadır. Bu alanla ilgili olarak üretim yapmadan önce kavramsal olarak bu terimin doğru yere oturtulması gerekmektedir çünkü ilham (esin), öykünme (taklit), kopya, yorumlama, aktarım ve analoji sanatsal üretimler yorumlanırken sıklıkla kullanılan terimlerdir. Hangi isimlendirmenin tercih edildiğinden bağımsız olarak, bu alandaki tüm eylemler sanattan sanat yapma yöntemi olarak kabul edilebilir. Bir romanın tiyatro veya sinemaya uyarlanması zaten bilinen ve göz önünde olan bir sanatsal üretimdir. Bunun yanı sıra plastik ve geleneksel sanatların birçoğunda olduğu gibi takı sanatı alanında da bazı uyarlamalar tespit edilmiştir. Bu uyarlamalarda neyin nasıl adapte edildiği analiz edilecektir. Araştırmanın sonunda ise sanatta uyarlama temasına uygun farklı sanat dallarından takı sanatına uyarlamalar yapılacaktır. Araştırmanın çerçevesini sırasıyla, uyarlamanın düşünce sistematiği yani kuramsal çerçeve, mevcut eserlere ait veri toplama ve gözlem, son olarak da geleneksel üretim teknikleri kullanılarak sanatsal çıktılar (takı formları) elde edilecektir. Metodolojik olarak bu çalışma betimsel modele dayalı nitel bir araştırma örneğidir.

Description

Keywords

Uyarlama, Geleneksel Sanatlar, Plastik sanatlar, Takı sanatı, Maden Sanatı

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

7

Issue

13

Start Page

End Page