MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğretim Programlarında Yer Alan Yetkinliklere İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorGüneş, Seyit Bilal
dc.contributor.authorÖzdaş, Faysal
dc.date.accessioned2025-02-15T19:43:04Z
dc.date.available2025-02-15T19:43:04Z
dc.date.issued2023
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempDİCLE ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretim programlarında yer alan sekiz anahtar yetkinliğin kazanım düzeylerine ilişkin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin görüşleri arasında cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve branş değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Nicel olarak yürütülen araştırmada betimsel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında resmi ortaokullarda görev yapan 444 branş öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada katılımcıların seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yetkinlik alanlarına ilişkin araştırmacı tarafından geliştirilen 5’li likert tipi derecelendirilmiş ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak betimsel istatistikler, t-testi, One-Way ANOVA ve Post Hoc testleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin mesleki kıdem ve eğitim düzeylerine göre görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öte yandan, cinsiyete değişkenine göre “sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler” alanına ilişkin erkekler lehinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca branş değişkeni açısından öğretmenlerin “yabancı dilde iletişim” yetkinliğine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bu sonuçlar bağlamında, eğitimin paydaşlarına ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.1283252
dc.identifier.endpage90en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.1283252
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6523
dc.identifier.volume52en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretim Programlarında Yer Alan Yetkinliklere İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files