MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Mahremiyetin Dijital İfşası: TikTok

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Sociology / Sosyoloji Bölümü
Programın amacı, sosyolojide kullanılan ana kavramlar, teorik yaklaşımlar ve araştırma yöntemleri konusunda öğrencilere sağlam bir temel sunmaktır. Bölümde verilen temel eğitim, seçmeli derslerle, stajlarla ve uygulamalı derslerle desteklenir. Sosyoloji mezunu olmak demek, giriş düzeyinden yöneticiliğe kadar çok çeşitli meslek ve işlerde yer almak; bunlarla ilgili araştırmak, eleştirel olarak yorumlayabilmek ve program geliştirebilmeyi başarmak demektir. Mardin Artuklu Üniversitesi Sosyoloji bölümünde sosyal bilim üretim potansiyelini ve üretim performansını yükseltmeye yönelik olarak öğrencilerimizi toplumsal yaşamı ve toplumları eleştirel ve yöntemli bir şekilde inceleyebilmek için gerekli donanıma sahip olarak yetiştirmek gayesi gütmekteyiz. Topluma gömülü, toplum için anlamlı bir sosyal bilimi, Türkiye içinde ekolleşebilme kapasitesi olan bir düzeyde gerçekleştirmek ve evrensel dünyaya entegre olmuş bir saygınlık düzeyinde ve bu yükseklikte bir faaliyet alanı oluşturmak önemsediğimiz bir başka hedeftir. Sosyoloji Bölümü'nü bitiren öğrenciler sahip oldukları disiplinler arası bilgi donanımı ile kamu ve özel sektörü kapsayacak biçimde geniş bir yelpazede iş olanağı bulabilirler. Sendikalar, sanayi ve ticaret şirket ve örgütleri, yerel yönetimler, basın ve medya kuruluşları, araştırma şirketleri, düşünce kuruluşları, şirketlerin araştırma-geliştirme bölümleri ve çeşitli eğitim kuruluşlarında önemli görevler üstlenebilirler.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmadaki amacımız, üniversite çağındaki gençlerin, TikTok platformu üzerinden sosyal medya kullanım pratiklerini, arkadaşlık ilişkilerini, etkileşim biçimlerini ve sanal kimliklerini gözetim, teşhir, ifşa, dikizleme ve mahremiyet kavramları çerçevesinde bir araştırma ortaya koymaktır. Ülkemizde kullanımı oldukça yaygın olan ve sürekli gündemde tartışmalara neden olan TikTok platformu beraberinde, mahremiyet ve ifşa sorunsallarını da ortaya çıkarmaktadır. Bu bağlamda çalışmamız, gündelik hayatın pratikleri üzerinden kullanıcıların, TikTok kullanımı üzerine bir çözümlemesini yapmaktadır. Tüketim, ekonomi, meşhur olma, beden, internet ve sosyal ağlar gibi mahremiyetin ifşasını oluşturan önemli faktörler üzerinden farklı bir alan çalışması denenmektedir. Bu çalışma ile amaçlanan, yaratıcı içerik oluşturma platformu olarak bilinen TikTok uygulamasını mahremiyet ve ifşa kavramları üzerinden tartışmaya açarak üniversiteye ve literatüre katkı sağlamaktır.
The TikTok platform, which is widely used in Türkiye and constantly causes controversy, also raises privacy and disclosure problems. In this thesis, our study analyzes users' TikTok usage through the practices of daily life. Our purpose in this study is to try a field study to understand the digital disclosure of privacy by associating the social media usage practices, friendship relations, interaction styles and virtual identities of university-age young people through the TikTok platform with the concepts of surveillance, exposure, disclosure, voyeurism and privacy. The study will benefit from the theoretical perspectives and concepts of authors such as P. Bourdieu, J. Habermas, J. Baudrillard, Michel Foucault, B. C. Han, Z. Bauman and D. Lyon, and will be approached with a digital ethnography / online ethnography approach using the participant observation technique. The research will be supported by data obtained from interviews with young people in Mardin and Malatya who use the TikTok platform.

Description

Keywords

Sosyoloji, Sociology

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

216