MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Development of the school principals' servant leadership behaviors scale and evaluation of servant leadership behaviors according to teachers' views [Okul Müdürlerinin Hizmetkar Liderlik Davranişlari Ölçe?inin Geliştirilmesi ve Hizmetkar Liderlik Davranişlarinin Ö?retmen Görüşlerine Göre De?erlendirilmesi]

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Turkish Education Association

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

The purpose of this research is to develop a scale describing the servant leadership behaviors for school principals and also evaluation of school principals' servant leadership behaviors according to teachers' views as based on this developed scale. For this purpose, a scale outline was firstly formed based on literature and was presented to experts to take their opinions. According to experts' feedback, nine items were taken from the outline. The obtained data was analyzed by superimposing the outline scale with 39-items on 363 teachers who work at primary schools. A construct of five-dimensional (altruist behaviors, empathy, justice, integrity, humility) and 36-items were produced at the end of Exploratory Factor Analysis (EFA). In the second stage, 262 teachers' views were obtained from the implementation of the developed scales were analyzed descriptively. According to the obtained results, it was determined that "School Principals Servant Leadership Behaviors Scale" (SPSLBS) was a valid and reliable measurement. Also, there are significant differences according to teachers' views on school principals servant leadership behaviors, based on factors such as teacher gender, duration of time working with current principals, school principals membership in professional associations, and whether or not the teacher and principal are in the same association.

Description

Keywords

Leadership, Leadership behaviors, Servant leadership, Servant leadership scale

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q3

Source

Egitim ve Bilim

Volume

40

Issue

179

Start Page

341

End Page

360