MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Klasik Türk Ve Fars Edebiyatlarında Çocuğun Eğitilebilirliği Ve Bir Mübalağa Unsuru Olarak Terbiye

dc.authorid https://orcid.org/0000-0002-1268-1806
dc.authorwosid I-8090-2015
dc.contributor.author Yakut, Emrullah
dc.contributor.other Department of Turkish language and Literature / Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-16T16:40:47Z
dc.date.available 2023-12-16T16:40:47Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü en_US
dc.description.abstract Sa’dî’nin Gülistân ve Mevlânâ’nın Mesnevî adlı eserleri Osmanlı-Türk toplumunda en çok okunan Farsça metinler olmuş, toplumun ruh ve zihin dünyasını derinden etkilemiştir. Gülistân daha ziyade medreseler üzerinden, Mesnevî ise tasavvuf müesseseleri vasıtasıyla tesirini göstermiştir. Gerek toplumda ve gerekse edebiyatta uyandırdığı akisler itibariyle kurucu metin olarak nitelendirilebilecek bu eserler didaktik bir mahiyete sahiptir. Bunun yanı sıra her iki müellifin eserlerinde eğitime dair doğacı ve yetiştirmeci görüşleri tartışmaları dönemin eğitim anlayışının tespiti açısından değerli veriler sunar. Sa’dî-i Şîrâzî’nin aynı zamanda bir eğitimci olması bu görüşleri daha önemli kılmaktadır. Bu makalede Gülistân ve Mesnevî’deki eğitime dair görüşler ortaya konulduktan sonra klasik Türk ve Fars şiirinde bu meselenin ne yönde tezahür ettiği tespit edilmekte ve eğitim hakkındaki bu kanaatlerin bir neticesi olarak terbiyenin şiirde nasıl bir mübalağa unsuruna dönüştüğü ele alınmaktadır. en_US
dc.description.citation YAKUT, E. (2021). Klasik Türk Ve Fars Edebiyatlarında Çocuğun Eğitilebilirliği Ve Bir Mübalağa Unsuru Olarak Terbiye. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(43), 179-190. en_US
dc.identifier.doi https://doi.org/10.30794/pausbed.697204
dc.identifier.endpage 190 en_US
dc.identifier.issue 43 en_US
dc.identifier.startpage 179 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4878
dc.institutionauthor Yakut, Emrullah
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Divan Şiiri, Mesnevî, Gülistân, Eğitim, Çocuk eğitimi, en_US
dc.title Klasik Türk Ve Fars Edebiyatlarında Çocuğun Eğitilebilirliği Ve Bir Mübalağa Unsuru Olarak Terbiye en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 0a1fb79c-71e1-4de9-948e-556430bbf8dd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0a1fb79c-71e1-4de9-948e-556430bbf8dd
relation.isOrgUnitOfPublication 772e3c30-983f-465e-85f0-72c412f2a7b5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 772e3c30-983f-465e-85f0-72c412f2a7b5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
2021.03 - Klasik Türk ve Fars Edebiyatlarında Çocuğun Eğitilebilirliği Ve ... [PAÜ Sayı 43, ss. 179-190.].pdf
Size:
616.38 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Gülistan ve Çocuk Eğitimi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: