MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Mardin’deki Butik Otellerde Ziyaretçi Deneyimlerinin Netnografik Yöntem ile Belirlenmesi

dc.contributor.authorKodaş, Davut
dc.date.accessioned2025-02-15T19:45:29Z
dc.date.available2025-02-15T19:45:29Z
dc.date.issued2024
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu araştırmada Mardin ilinde hizmet veren butik otellerdeki turist deneyimlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan netnografik yaklaşım tercih edilmiştir. Bu çerçevede dünyadaki en popüler çevrimiçi platformlardan biri olan Tripadvisor internet sitesinde Mardin’deki butik oteller hakkında turistlerin yapmış olduğu çevrimiçi yorumlar incelenerek deneyimler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda veriler ziyaretçilerin butik otellerde konakladıkları süre boyunca yaşamış oldukları deneyimlere ilişkin yaptıkları çevrim içi yorumlardan oluşmaktadır. Toplam 1184 çevrimiçi yorum bu araştırmanın veri setini oluşturmaktadır. En eski tarihten günümüze kadar geçen sürede yapılan yorumlar araştırma analizine dahil edilmiştir. Veriler nitel araştırma analiz tekniklerinden biri olan içerik analizi yardımıyla yorumlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca ortaya çıkan temaların desteklenmesi için alıntılar yapılarak betimsel analizden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre butik otel deneyimlerinin beş tema altında ortaya çıktığı saptanmıştır. Bu temalar misafirperverlik, fiziksel çevre, hatırlanabilir deneyim, temizlik/hijyen, gastronomi şeklinde adlandırılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda teorik katkı ve pratik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2024.1432
dc.identifier.endpage1224en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage1210en_US
dc.identifier.trdizinid1244113
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2024.1432
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1244113/mardindeki-butik-otellerde-ziyaretci-deneyimlerinin-netnografik-yontem-ile-belirlenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6663
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorKodaş, Davut
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor Ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.titleMardin’deki Butik Otellerde Ziyaretçi Deneyimlerinin Netnografik Yöntem ile Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files