MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Mardin’deki Butik Otellerde Ziyaretçi Deneyimlerinin Netnografik Yöntem ile Belirlenmesi

dc.contributor.author Kodaş, Davut
dc.contributor.other Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.date.accessioned 2025-02-15T19:45:29Z
dc.date.available 2025-02-15T19:45:29Z
dc.date.issued 2024
dc.department Artuklu University en_US
dc.department-temp MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada Mardin ilinde hizmet veren butik otellerdeki turist deneyimlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan netnografik yaklaşım tercih edilmiştir. Bu çerçevede dünyadaki en popüler çevrimiçi platformlardan biri olan Tripadvisor internet sitesinde Mardin’deki butik oteller hakkında turistlerin yapmış olduğu çevrimiçi yorumlar incelenerek deneyimler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda veriler ziyaretçilerin butik otellerde konakladıkları süre boyunca yaşamış oldukları deneyimlere ilişkin yaptıkları çevrim içi yorumlardan oluşmaktadır. Toplam 1184 çevrimiçi yorum bu araştırmanın veri setini oluşturmaktadır. En eski tarihten günümüze kadar geçen sürede yapılan yorumlar araştırma analizine dahil edilmiştir. Veriler nitel araştırma analiz tekniklerinden biri olan içerik analizi yardımıyla yorumlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca ortaya çıkan temaların desteklenmesi için alıntılar yapılarak betimsel analizden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre butik otel deneyimlerinin beş tema altında ortaya çıktığı saptanmıştır. Bu temalar misafirperverlik, fiziksel çevre, hatırlanabilir deneyim, temizlik/hijyen, gastronomi şeklinde adlandırılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda teorik katkı ve pratik öneriler sunulmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.21325/jotags.2024.1432
dc.identifier.endpage 1224 en_US
dc.identifier.issn 2147-8775
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 1210 en_US
dc.identifier.trdizinid 1244113
dc.identifier.uri https://doi.org/10.21325/jotags.2024.1432
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1244113/mardindeki-butik-otellerde-ziyaretci-deneyimlerinin-netnografik-yontem-ile-belirlenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6663
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Kodaş, Davut
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of Tourism and Gastronomy Studies en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Otelcilik en_US
dc.subject Konaklama en_US
dc.subject Spor Ve Turizm en_US
dc.subject Beşeri Bilimler en_US
dc.title Mardin’deki Butik Otellerde Ziyaretçi Deneyimlerinin Netnografik Yöntem ile Belirlenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 44062d40-6bd3-424a-b167-ffb51998a8c4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44062d40-6bd3-424a-b167-ffb51998a8c4
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files