MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

The evaluation of the epistemological views of secondary education pre-service teachers

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ELSEVIER SCIENCE BV

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

The aim of this study is to determine the epistemological views of secondary education pre-service teachers and to evaluate those views. The data used in the study, which was carried out using survey model, was obtained through a questionnaire applied to 420 pre-service teachers studying pedagogical formation at Firat University. The data were analyzed using descriptive statistics techniques. In the study, it was discovered that teacher candidates had views similar to those defended by quantum and post-modern paradigm regarding the three basic dimensions of epistemological belief: source, certainty, and simplicity of knowledge. As for the dimension of the source of information, it was observed that male teacher candidates and Mathematics Department teacher candidates had more positivist views compared to others. Regarding the dimension of complexity of knowledge, female teacher candidates were closer to positivism, and as for the certainty of knowledge, teacher candidates from the departments of physics, chemistry and biology had views closer to quantum and post-modern epistemology. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Description

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA) -- OCT 25-28, 2012 -- Brussels, BELGIUM

Keywords

Epistemology, pre-service teachers, curricular epistemology

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

3RD WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP

Volume

93

Issue

Start Page

1154

End Page

1157