Türkiye’de Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kadınların İşgücü Piyasasına Katılımına Etkisi: ARDL Analizinden Kanıtlar
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Kadınların işgücü piyasasına katılımı pek çok sosyo-ekonomik faktöre bağlı olarak değişim sergilemektedir. Bu çalışmada Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojilerinin kadınların işgücüne katılımı üzerindeki etkisi ARDL tekniğinden yararlanarak 1991-2020 dönemi için araştırılmıştır. Çalışmada öncelikle ADF birim kök testi ile değişkenlerin durağanlık sınaması yapılmış ve bulgular serilerin farklı durağanlık derecelerine sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır. Bundan dolayı eşbütünleşme ilişkisinin tespiti ARDL tekniği ile yapılmış ve değişkenlerin uzun ve kısa dönem katsayıları elde edilmiştir. ARDL katsayı tahmin bulguları internet kullanıcı sayısında %1’lik bir artışın uzun dönemde kadın işgücüne katılım oranını %0.272 artırdığını göstermiştir. Ayrıca ekonomik büyümedeki %1’lik artış kadın işgücüne katılım oranını %0.787 azaltırken, doğurganlık oranındaki %1’lik artış kadın işgücüne katılım oranını %2.036 artırmıştır. Dolayısıyla, Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaygın olarak kullanılmasının kadınların ekonomik açıdan kalkınmalarına katkı sunacağı düşünülmektedir.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Abant Sosyal Bilimler Dergisi
Volume
24
Issue
1
Start Page
423
End Page
437