1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 20 of 282
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    2004 İlköğretim Programlarının Bazı Yenilikleri
    (Eğitime Bakış, 2005) Özpolat, Vahap; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    …
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    6. Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Yazma Yaklaşımının Öğrencilerin Yazmaya Yönelik Tutumlarına ve Yazma Becerilerine Etkisi
    (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2023) Akto, Akif; Bindak, Recep; Bindak, Recep; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırma, 6. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarına ve yazma becerilerine etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim yılı 2. Dönem içerisinde Mardin ili Artuklu ilçesine bağlı bir ortaokulun 6. Sınıfında okuyan 20 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı deneysel yöntemle tek grup ön test/son test modeli uygulanmıştır. Etkinlikler haftada iki saat olmak üzere 8 hafta boyunca toplam 16 saat uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak deneysel işlem öncesinde ve sonrasında yazmaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Deneysel çalışma boyunca yaratıcı yazma etkinlik yaprakları kullanılmıştır. Veri toplama araçları çalışma grubunda ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışma kapsamında nicel verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma boyunca uygulanan yaratıcı yazma çalışmaları, betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: • Yaratıcı yazma çalışmalarının neticesinde elde edilen son test puanları ön test puanlarına göre yüksek çıkmıştır. Çalışma grubunun ön test ve son test puanları eşleştirilmiş t-testi analizi uygulanarak karşılaştırılmış ve ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Buna göre Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin yazma tutum ve becerilerinde anlamlı bir artışa neden olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). • Betimsel analiz yöntemi sonucunda elde edilen verilere göre yaratıcı yazma çalışmaları, öğrencilerin yazma tutumlarını ve yazma becerilerini olumlu yönde geliştirmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Ability, Examination and Inclusive Education: Stretching the Hard Lines of the Educational System
    (2016) Sakız, Halis; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    The aim of this paper is to delve into the debate about the epistemological nature of ability and examination, which we have been continuously exposed to, but rarely scrutinized. In the paper, I refer to Turkey as a case and argue that the dominance of ability-based paradigm and its associated assessment and placement systems have created a new educational order which categorizes schools and students based on how they perform at a single point in time. What is more, I critically evaluate the construction of “abilities” and “disabilities” through the means employed in the education system, followed by a discussion of the examination culture as a product of an ability-based system. Finally, I propose inclusive education as a powerful means of transforming the education system to an equitable and educationally effective one in which all students are welcomed and provided with education of good quality that both enriches childhood and maximizes chances of leading a fulfilled adult life.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Citation - Scopus: 15
    Academic achievement and its relationships with psychological resilience and socio-demographic characteristics
    (Routledge, 2018) Sakız, Halis; Aftab, Raiha; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    This study focused on academic achievement among a sample of 810 students studying in vocational and nonvocational high schools in Turkey. It specifically investigated (a) the current levels of academic achievement and psychological resilience, (b) the relationships between levels of academic achievement and psychological resilience, (c) whether levels of academic achievement and psychological resilience will change based on sociodemographic variables, and (d) whether psychological resilience had a mediating effect on the relationship between sociodemographic variables and academic achievement. Quantitative data were collected through student records and questionnaires and analyzed via descriptive, correlational, and regression analysis and tests of difference (ANOVA). Findings indicated that academic achievement and psychological resilience were significantly related and they changed based on sociodemographic factors, namely income level and school type. In addition, psychological resilience had a significant mediating effect between academic achievement and sociodemographic factors. Findings indicate that the prevailing emphasis on enhancing academic achievement requires consideration of students’ psychological and sociodemographic conditions, while further research needs to investigate ways of carrying out this task. © 2018, © 2018 International School Psychology Association.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Aday öğretmenlerin eğitim hakkına ilişkin algılar
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2017) Beltekin, Nurettin; Beltekin, Nurettin; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu çalışmada eğitim hakkı algısı ve eğitim hakkı ihlalleri saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın evreni 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Mardin Artuklu Üniversitesi'nde pedagojik formasyon eğitimi alan 181'i kadın, 139'u erkek toplam 320 aday öğretmendir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak geliştirilen yazılı görüşme formu kullanılmıştır. Veriler analiz edilerek verilen cevaplan gruplandırılarak frekansları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda aday öğretmenlerin çevrelerinde gördükleri yada yaşadıkları eğitim hakkı ihlalleri belirlenmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Ailede Demokratik Sosyalleşme
    (Aile ve Toplum, 2010) Özpolat, Vahap; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    …
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Akademik Teşvik Uygulamasının İlk Sonuçlarına Ait Değerlendirmeler
    (2017) Göksu, İdris; Bolat, Yusuf İslam; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırmanın amacı, 2016 yılında hayata geçirilen akademik teşvik uygulamasına ait ilk sonuçların betimsel analizini yaparak akademik çalışmaların mevcut durumunu ortaya koymak ve bazı değişkenler açısından değerlendirme yapmaktır. Toplam 107 devlet üniversitesinden 86'sına ait akademik teşvik komisyonu değerlendirme sonuçlarıyla ilgili verilere üniversitelerin web sayfalarından ulaşılmış ve bu veriler unvan, cinsiyet, fakülte ve puan başlıklarından oluşan bir forma girilmiştir. Araştırma yöntemi olarak tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada elde edilen veriler bölgeler, üniversiteler, birimler, unvan, cinsiyet, minimum puan, maksimum puan ve teşvik alma oranı açısından incelenerek değerlendirilmiştir. Ayrıca akademik teşvik puanları üniversitelerin 2015-2016 URAP sıralamasıyla karşılaştırılmış ve meydana gelen değişim analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre İç Anadolu Bölgesinin, akademik teşvik oranında Hacettepe, Ege, Gebze Teknik, Selçuk ve Atatürk üniversitelerinin, akademik teşvik ortalamalarında ise Kastamonu, Niğde, İstanbul Medeniyet, Ege ve Selçuk üniversitelerinin önde geldikleri; fakülteler bazında ise eczacılık, fen, su ürünleri, mühendislik ve ziraat fakültelerinin ön plana çıktığı görülmüştür. Unvan bazında teşvik alanların doçent, profesör, yardımcı doçent ve araştırma görevlisi vd. olarak sıralandığı dikkati çekmiştir. Cinsiyet bazında akademik teşvik oranlarına bakıldığında erkeklerin %25.61'inin, kadınların ise %18.02'sinin akademik teşvik aldığı görülmüştür. Genel akademik teşvik oranının %22.58 olduğu ve 86 üniversite arasından 52 üniversitenin akademik teşvik alma oranının %20'nin altında olduğu göz önünde bulundurulduğunda ve akademik teşvik oranının üniversitelerin akademik performanslarını yansıttığı düşünüldüğünde, genel olarak akademik performansın düşük olduğu söylenebilir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçların, üniversitelerin ve akademik personelin akademik performansları hakkında değerlendirme yapmalarını sağlaması açısından önemli olduğu düşünülmektedir
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    ALLAH -İNSAN ARASINDA ONTOLOJİK, EPİSTEMOLOJİK VE VAROLUŞSAL BİR İLİŞKİ BİÇİMİ: TEVEKKÜL
    (2016) Akto, Akif; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Tevekkül kavramı ve doğasını ele almayı amaçlayan bu makale tevekkülün Kur'an ve Sünnet'teki önemini vurgulamak ve insan ile Allah arasındaki ilişkide tevekkülün taşıdığı değeri ortaya koymak üzerinde odaklanmaktadır. Bu makalede/çalışmada tevekkül kavramının doğasında nasıl bir ayrıntı vardır? Kur'an ve Sünnet'te tevekküle yüklenilen anlam ile tevekkülün yaşanılan anlamı arasında herhangi bir farklılık var mıdır? Tevekkül kavramının anlamıyla karıştırılan başka benzer kavramlar var mıdır? Varsa bu kavramların tevekkül ile ilişkisi nedir? Ve tevekkül kavramının anlaşılmasında ne tür katkı sağlamaktadır? İnsan ile Yaratıcısı arasında ne tür bir ilişki biçiminden söz edilebilir? Bu ilişki biçiminde tevekkülün ne tür bir değeri vardır? İnsan ile Allah arasındaki tevekkül ilişkisinin farklı anlamlarda kendisini göstermesi ne tür sorunsalları ve çözümlemeleri açığa çıkarır? Tevekkül kavramı ve doğasından oluşturulan bu sorular bir değerlendirme zemininde ele alınacaktır. Bunun için bu makalede tevekkül kavramının, sözlük ve ıstılahı anlamları tanımlanarak, Kur'an ve Sünnet'te nasıl ele alınıp işlendiği ayet ve hadislerle belirginleştirilerek ele alınacaktır. Tevekkül kavramının yanlış mecralara veya anlamlara sürüklenmesine etki eden bir takım kavramlarla olan ilişkisi üzerinde durulacak, kavramın daha iyi anlaşılması için zemin hazırlanacaktır. Ayrıca tevekkül kavramı Allah ile insan arasında üç temel ilişki biçimi olarak isimlendirilebilecek ontolojik, epistemolojik ve varoluşsal ilişki bağlamında ele alınacaktır. Son olarak tevekkül kavramının Kur'an ve sünnet gibi dinin temel kaynaklarındaki yerini teorik olarak belirlemek, epistemolojik, ontolojik ve varoluşsal ilişki açısından tevekkülün önemi üzerinde durarak bir tür değerlendirmeye gidilecektir
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Alliance of Psychosocial and School-related Factors: Impact on Achievement and Psychological Resilience.
    (International Conference on Humanities, Social Sciences and Education, 2017) Sakız, Halis; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    School achievement in competitive and examination- based education systems is getting increasingly important, often with neglected emphasis on its influence on the wellbeing of stu- dents. This study directs a closer look at achievement and psycho- logical resilience at school with a framework shaped by the interac- tion of psychosocial and school factors among 81 students in Turk- ish secondary schools. Findings indicated influence of the psycho- social and school-related factors on both school achievement and psychological resilience. Findings of the study call for attention to reform schools in ways that consider the individual needs of all students and target the development and learning of all.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    An alternative method for professional development of teachers: Peer observation
    (2011) Yıldırım, Muhamet Cevat; Yıldırım, Muhamet Cevat; Demirtaş, Hasan; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırmanın amacı, meslektaş gözlemine ilişkin bir betimleme ve değerlendirme yapmaktır. Bu kapsamda meslektaş gözleminin tanımı, meslektaş koçluğu, meslektaş danışmanlığı, meslektaş denetimi, mentorlük gibi kavramlarla ilişkisi, aşamaları, faydaları ve sınırlılıkları tartışılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, meslektaş gözlemi, ön görüşme, gözlem ve gözlem sonrası görüşme aşamalarından oluşan gönüllülüğe dayalı bir süreçtir. Bu süreç, öğretmenler arasındaki işbirliğinin artmasına, öğretmenlerin mesleki gelişimine, özgüvenlerinin ve özfarkındalıklarının artmasına katkı sağlamaktadır. Meslektaş gözleminin, açık ve yapıcı bir ortam içerisinde yeterince tartışma yapılamaması, kişilerin eleştiriye karşı hassas ve kırılgan olması, çok az sayıda kişinin bu süreç için gerekli yeterliklere sahip olması gibi sınırlılıkları vardır. Bu sınırlıklara rağmen meslektaş gözlemi Türkiye’de öğretmen yetiştirmeye yönelik yeni bir yaklaşım olarak uygulanmalıdır. Ayrıca bu yöntemin etkili olması için öğretmenlere gözlem, iletişim, yapıcı eleştiri gibi konularda nitelikli eğitimler verilmelidir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Conference Object
    The Analysis of the Effects of Olfactive Stimulus in Learning in Context of Educational Technology
    (Elsevier Science Bv, 2013) Akpinar, Burhan; Özdaş, Faysal; Ozdas, Faysal; Yildirim, Bilal; Batdi, Veli; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    When the educational Technologies, which are used in the process of learning-teaching process, are associated with sensory organs, the least used one becomes the olfactive stimuli. Nowadays, because of being foreground of visual-audio Technologies, Positivism is based on vision and audition but it ignores the other senses. Although seeing and hearing play important roles, the ineffectiveness of other senses is delusion in this process. In this delusion the impact of visual-audio Technologic devices from telescope to television, internet, mobile phones is inevitable. However sensation and learning is wholistic and based on togetherness of five senses. Thus, with the delusion olfactive stimulus which is rejected from the educational field is effective on senses, attention, concentration and memory in learning. The purpose of this study, which is in form literature review, is to discuss the nature of olfactive stimulus the effectiveness in education, areas of usage in context of educational technology, to deduce and to make suggestions. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    AN ANALYSIS ON EDUCATIONAL QUALIFICATION PRESENTATIONS OF THE JOB SEEKERS IN THE LABOR MARKETS
    (2019) Beltekin, Nurettin; Özdemir, Yalçın; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    The purpose of this study is to analyze the presentation of educational qualifications in job seeking behavior. The study is based on the resumes uploaded on e-job search portals. In the study, a total of 114 resumes belonging to individuals who were seeking jobs in the informatics, industry and service sectors was examined. The data obtained from the resumes were analyzed with content analysis. As a result of the study, it is argued that the theory of human capital, which establishes a linear relationship between education and employment, is insufficient to explain the relationship between education and employment, and at the same time has an ideological function by separating employment from social context.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Analyzing Teachers’ Attitudes towards Democracy in Terms of Some Variables
    (2014) Özdaş, Faysal; Ekinci, Abdurrahman; Bindak, Recep; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin demokrasiye yönelik tutumlarını cinsiyetlerine, kıdem yılına, mezun oldukları bölüme ve eğitim durumlarına göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim yılında Diyarbakır merkezdeki genel liselerde görev yap an 234 öğretmen oluşturmuştur. Veri top lama aracı olarak Demokrasiye Yönelik Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi f ormu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin genel olarak demokratik tutumlarının yüksek olduğunu söylemek mümkündür. Ayrıca bayan öğretmenlerin ve mesleki kıdemi yüksek olan öğretmenlerin demokrasiye yönelik daha olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Research Project
    ARCS Motivasyon Modelinin Akademik Başarı, Tutum ve Motivasyona Etkisi: Meta-analiz çalışması
    02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Citation - WoS: 22
    Are Lesson Plans Created by ChatGPT More Effective? An Experimental Study
    (INT SOC TECHNOLOGY EDUCATION, 2024) Göksu, İdris; Göksu, İdris; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    In this research, we aimed to determine whether students' math achievements improved using ChatGPT, one of the chatbot tools, to prepare lesson plans in primary school math courses. The research was conducted with a pretest-posttest control group experimental design. The study comprises 39 third-grade students (experimental group = 24, control group = 15). The implementation process lasted five weeks and 25 lesson hours. In the experimental group, lessons were taught according to plans prepared using ChatGPT, while in the control group, existing lesson plans were used. Students' academic achievement was measured with a multiple-choice achievement test of 25 questions with two separate questions for each learning objective. According to the results, students' academic achievement increased significantly (d = 1.268) in math lessons taught according to lesson plans prepared using the ChatGPT. Although there was a difference between the posttest scores of the experimental group and the control group in favor of the experimental group, it was determined that this difference was not significant. These results show that teaching primary school math according to lesson plans prepared using ChatGPT is effective in academic achievement. Teachers should consider ChatGPT and their plans, combining them and benefiting from both in the implementation process.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Aspects of Refugee Students' Financial Path To Academic Achievement in Higher Education
    (Springer, 2025) Kavak, Osman; Sakız, Halis; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; Department of Banking and Insurance / Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü; 22. Vocational School of Savur / Savur Meslek Yüksekokulu; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    This study examined the relationships between financial aspects-scholarships, student loans, salary, and household income-and academic achievement of 931 refugee students enrolled in Turkish universities. Employing structural equation modeling, it explored the mediating roles of work motivation and financial literacy in the relationship between financial aspects and academic achievement. Findings revealed that scholarship and salary directly predicted academic achievement, the influence of student loan and household income varied, and work motivation and financial literacy mediated the relationships between financial aspects and academic achievement. Findings highlight the financial dynamics affecting refugee students, providing implications for policy and career guidance.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Citation - WoS: 4
    Citation - Scopus: 6
    Attitudes promoting coping with death anxiety among parents of children with disabilities
    (Taylor and Francis Online, 2021) Sakız, Halis; Sakız, Halis; Bayram Değer, Vasfiye; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 09.01. Department of Nursing / Hemşirelik Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 9. Faculty of Health Sciences / Sağlık Bilimleri Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    We investigated death anxiety among parents of children with disabilities and its associations with coping attitudes and psycho-demographic factors. Surveys were administered to 382 parents of children who possess a severe disability and data were analyzed via descriptive and inferential statistics. Findings revealed that parents experienced high levels of death anxiety; the level of death anxiety changed according to some psycho-demographic factors, such as external support, type of disability, and death-related beliefs; and death anxiety was significantly explained by demographic variables, death-related thoughts, and experiences, and adaptive and maladaptive coping attitudes.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Aydınlatıcı program değerlendirme modeline dayalı olarak ikinci sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Çakmak, Mürşet; Çakmak, Mürşet; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Bu araştırma, aydınlatıcı program değerlendirme modeline dayalı olarak ikinci sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirmesi için yapılmıştır. Nicel olarak yürütülen araştırmada betimsel türde tarama modelinden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup, 2013- 2014 eğitim öğretim yılında uygulamaya konan ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programını uygulayan, Kilis il merkezi ve ilçelerindeki 139 İngilizce öğretmeniyle İngilizce dersine giren öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırmanında "İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programına yönelik aydınlatıcı değerlendirme modeline dayalı program değerlendirme ölçeği çalışması" isimli otuz sekiz sorudan oluşan ölçekten faydalanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verileri analiz etmek için betimsel (yüzde, frekans, aritmetik ortalama) ve kestirimsel (t-testi, one way anova), LSD testi istatistik tekniklerinden faydalanmıştır. Analizler neticesinde elde edilen bulgularda, programın bütün boyutlarında ilkokul 2. Sınıf İngilizce dersi öğretim programıyla ilgili, öğretmenlerin yaşlarına, haftalık girilen ders sayılarına, mezun oldukları alanlara, eğitim durumlarına, çalıştıkları yerleşim bölgelerine göre ve sınıftaki ortalama öğrenci sayılarına göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yine çalışılan okulun sosyoekomik seviyesine göre programın tümü, kazanım ve içerik ve ölçme ve değerlendirme alt boyutlarında farklılık bulunmazken, öğrenme-öğretme süreci ve çevresel boyut alt boyutunda üst gelir grubu lehinde anlamı farklılık bulunmuştur. Cinsiyete göre programın öğrenme-öğretme süreci ve çevresel alt boyutunda anlamı farklılık bulunmazken, programın tümü, kazanım ve içerik ve ölçme ve değerlendirme alt boyutlarında erkekler lehinde anlamı farklılık bulunmuştur. Mesleki kıdeme göre programın öğrenme-öğretme süreci ve çevresel alt boyutunda anlamı farklılık bulunmazken, programın tümü, kazanım ve içerik ve ölçme ve değerlendirme alt boyutlarında mesleki kıdemi 0-5 yıl olan öğretmenler lehinde anlamı farklılık bulunmuştur. Program, günümüzde çağın gereksinimi olan teknolojiyle iç içe olup, teknoloji kullanımını teşvik ettiği de belirlenmiştir. Ancak, öğretmenlere programın uygulanması için gerekli materyal desteğinin yapılmadığı görülmektedir. Ayrıca programda, kazanımlar bölümünde öğrencilerin psikomotor becerilerine yeterince yer verilmediği gibi, uygulanan ölçme ve değerlendirmelerin programın hedeflerini ölçmede uygun olmadığı programla ilgili ulaşılan olumsuz görüşlerdendir. Araştırmaya katılan öğretmenler, içeriklerin kolaydan zora ve somut örneklerle desteklendiği gibi, kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerin öğrenciler için olumlu olduğu sonucuna ulaşılmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Citation - Scopus: 1
    Battling with Depressive Feelings and Suicidal Ideation: Role of Friendships and Effective Coping in Young Individuals From Hunza Valley, Pakistan
    (Pakistan Journal of Psychological Research, 2021) Sakız, Halis; Aftab, Raiha; Halis, Sakız; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    The present study aimed at examining the association between psychological distress, coping strategies, friendship (satisfaction and affection), and suicidal ideation among young individuals of Hunza Valley, Pakistan. The sample of the present study consisted of 117 boys and 278 girls (N = 395). The purposive sampling technique was used to select study participants from different schools and colleges of Hunza valley, Pakistan. The measures of the study included Depression, Anxiety, and Stress Scale (Lovibond & Lovibond, 1995), Brief Cope (Carver, 1997), McGill Friendship Questionnaire-Respondent’s Affection (Mendelson & Aboud, 2012), and Suicide Ideation Scale (Rudd, 1989). Analysis was carried out using, t-test analysis, regression analysis, and correlation techniques. The findings of the study indicated significant positive relationships between psychological distress (indicated by the presence of depressive symptoms and suicidal ideation), avoidant coping, humor, and suicide ideation. The findings further indicated that female adolescents scored higher on psychological distress and friendship satisfaction whereas males scored higher on friendship affection. Multiple regression analysis showed predictive nature of age, avoidance coping, friendship satisfaction, and suicidal ideation in depressive symptoms among adolescents
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖÇMEN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI
    (Milli Eğitim Bakanlığı, 2021) Özdaş, Faysal; Özdaş, Faysal; Kavan, Nihat; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
    Yapılan bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin göçmen öğrencilere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında beş sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ise Mardin ili, Artuklu ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan 12’si kadın, 18’i erkek 30 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma bulguları sonucunda göçmen öğrencilerin; en fazla dil sorunu yaşadığı, eğitim sürecinde yaşadıkları sorunların çözümünde sınıf içi etkinliklerin sıkça kullanıldığı, öğrencilerin okula uyumunda sosyal faaliyetlere ağırlık verildiği, farklı kültürlerin bir arada olmasının genel olarak olumlu karşılandığı ve öğrencilerin sosyal etkinliklere katılımda çekingen davrandıkları fakat zamanla öğretmenlerinin ve sınıf arkadaşlarının desteğiyle bunu atlattıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • ...
  • 15
  • »