Yiğit, Serkan
Loading...
Name Variants
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Main Affiliation
Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
22
Articles
16
Citation Count
0
Supervised Theses
0
21 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 21
Article Kültürel Miras Olan Türk Kahvesi Konulu Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi(2023) Yiğit, SerkanBu çalışmanın amacı; Türk mutfağı, kültürü ve toplumu içerisinde çok önemli bir yere sahip olan ve bu kapsamda kültürel miras değeri taşıyan Türk kahvesini konu alan lisansüstü tezlerin, bibliyometrik analiz yöntemiyle incelemektir. Çalışmada kullanılan veriler, 24 Nisan-11 Mayıs 2023 tarihleri arasında YÖK tez arama motorunda “Türk Kahvesi” anahtar kelimesi kullanılarak elde edilmiştir. Bu kapsamda 28 adet lisansüstü teze ulaşılmıştır. Lisansüstü tezlerin bibliyometrik özelliklerinin incelenmesinde; tez türü, yıllara göre dağılımı, temel alan, üniversite, danışman unvanı, araştırma yöntemi, tez sayfa sayısı ve anahtar kelimeler kriter olarak belirlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre; tezlerin büyük bir çoğunluğunu yüksek lisans tezleri oluşturmakta ve en fazla tez 2022 yılında yayınlandığı görülmektedir. Tezlerin temel alanında gıda mühendisliği, en fazla tez yazılan üniversite İstanbul Okan Üniversitesi, danışman unvanında Prof. Dr., araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemi, sayfa sayısında ise 0-100 sayfa ve 101-150 sayfa aralığında olan tezlerin aynı sayıda olduğu ve son olarak ise tezlerin anahtar kelime olarak yoğunluklu olarak Türk kahvesinin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.Book Part Dünya'da ve Türkiye’de Çay ve Kültürü(Duvar Yayınları, 2023) Yiğit, SerkanBu çalışmada dünyada tüketimi son derece yüksek olan ve kendine özgü bir kültüre sahip olan çay ve çay kültürleri hakkında bilgiler verilerek değerlendirmede bulunulmuştur. Çay, dünyanın her yerinde karşılığı olan bir içecektir. Kökenleri Asya’ya özellikle Çin’e dayanmaktadır. Kimi kaynaklar çayın geçmişinin M. Ö 5000 yıllara, kimi kaynaklar ise M. Ö. 2737 yılına dayandırmaktadır. Çayın dünya çapında yaygınlaşmasında etkili olan bir diğer ülke Japonya olmuştur. Çay, 8. Yüzyılda Japon rahipler çayı ülkelerine götürmüşlerdir. Japonya’ya gelen çay, Japon halkı tarafından sevilmiş ve sıklıkla tüketile bir içecek haline gelmiştir. Çay, zaman içerisinde ticari bir unsur haline gelmiş ve diğer ülkeler ile yapılan ticaretlerde kullanılmaya başlanmıştır. Çayın Japonya’dan sonraki durağı Hindistan ve İran olmuştur. Çayın Avrupa kıtasına gelmesi ise ancak 16. Yüzyılda olmuştur. Türkiye’nin çay ile gerçek anlamda tanışması Osmanlı İmparatorluğu döneminde gerçekleşmiştir. 1787 yılında Japonya’dan getirilen çay tohumlarının Bursa civarına ekilmiştir. Ancak Bursa’nın sahip olduğu iklim şartlarının çay yetiştiriciliğine uygun olmaması nedeniyle bu girişim başarısız bir şekilde sonuçlanmıştır. Bu başarısız denemeden sonra uzunca bir ara çay ile ilgili herhangi bir girişim gerçekleşmemiştir. Ancak 1917 yılında, okul müdür vekili olan ve aynı zamanda botanikçi olan Ali Rıza Erten’in büyük gayretleri sonucunda Rize’de çay yetiştirilmesi için meclisten onay alınmıştır. Bu sayede çayın Türkiye coğrafyasında ikinci serüveninin temelleri atılmıştır. Bu süreçten sonda çay Türkiye için vazgeçilmez bir içecek olmuş ve gündelik hayatın bir parçası haline gelmiştir. Çay, zaman içerisinde Türk toplumu içinde yer edinmiş kendine özgü ritüeller ve gelenekler oluşturmuştur.Book Part Toplum 5.0'ın Transformasyona Etkisi(Detay Yayıncılık, 2021) Yiğit, Serkan; Yiğit, Serkan; Karakuş Bilgir, FatmaKitabın bu bölümünde Toplum 5.0 kavramının ortaya çıkışı, ana felsefesi, aşamaları daha önceki dönemlerden farkları ve “Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” ile ilişkisi gibi konular ele alınarak Toplum 5.0 teknolojilerinin in-san hayatındaki yeri irdelenmiştir. Özellikle robotik teknolojilerin turizm sektöründeki mevcut durumu ve yiyecek ve içecek sektörü içerisindeki gelişimi üzerinde ağırlıklı olarak durulmuştur. Son olarak insan ve robot iş birliği gerektiren bu felsefenin yiyecek içecek işletmelerindeki dönüşüme etkisi tartışılmış ve işletmelere öneriler sunulmuştur.Book Part Aşçılık Kurs Deneyimi ve Bileşenleri(Paradigma Akademi, 2023) Yiğit, SerkanAşçılık kursları, turizm deneyimi kapsamında önemli bir etkinlik olarak değerlendirilmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışmada; aşçılık kursu deneyimi ile ilgili yapılan akademik çalışmalar, sistematik literatür taraması kapsamında içerik analizi aracılığıyla analiz edilmiş ve aşçılık kursu deneyimini oluşturan bileşenler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Ortaya çıkarılan bileşenler ana temalar ve bu ana temaları oluşturan kodlar, bulgular olarak sunulmuştur. Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde aşçılık kurslarının genel özellikleri, daha önce yapılan çalışmalar ve aşçılık kursu bileşenleri üzerinde durulacaktır.Book Gastronomik Tatmin ve Hatırda Kalıcı Gastronomi Deneyimi(Detay Yayıncılık, 2023) Yiğit, Serkan; Şahin Perçin, NilüferBu çalışmada; gastronomik tatmin, hatırda kalıcı gastronomi deneyimi, destinasyon tatmini ve davranışsal niyet arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Varsayılan bu ilişkide destinasyon tatminin; i) gastronomik tatmin ile davranışsal niyet, ii) hatırda kalıcı gastronomi deneyimi ile davranışsal niyet arasındaki ilişkide aracı rolü olup olmadığı incelenecektir. Gerçekleştirilen literatür taraması kapsamında; ulusal ve uluslararası literatürde bu dört değişkeni aynı anda ele alan herhangi bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu bağ-lamda çalışma sonucunda elde edilen bulgular, orijinal olarak değerlendirile-bilmektedir ve literatüre katkı sağlaması ümit edilmektedir.Article Turizm Mezunlarının Yiyecek Ve İçecek Sektöründe Kariyerlerine Devam Etmeme Nedenleri Üzerine Nitel Bir Araştırma(2023) Yiğit, SerkanBu çalışma, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde turizm programlarından mezun olup ve kariyerine yiyecek ve içecek sektöründe başladıktan daha sonra sektörden ayrılan çalışanların, bu kararı almasında etkili olan faktörleri belirleme amacındadır. Çalışma kapsamında 29 katılımcı ile 20 Mayıs-02 Temmuz 2023 tarihleri arasında görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmaya katılan katılımcılardan elde edilen verilerin analiz edilmesi sonucunda katılımcıların, yiyecek ve içecek sektöründe kariyerlerine devam etmemelerine neden olan yedi tema ortaya çıkartılmıştır. Bu temalar; uzun ve ağır çalışma koşulları, aile ve sosyal hayattan kopukluk, mesleğin sosyal statüsü ve maaş yetersizliği, kuşak çatışması ve alaylılar, kariyer gelişiminin kısıtlı olması, yasal düzenleme eksikliği ve kurumsallaşamayan işletmeler şeklindedir. Çalışmanın sonuç kısmında ise elde edilen bulgular kapsamında değerlendirmeler yapılmış ve öneriler geliştirilmiştir.Conference Object Mardin’de Yer Alan Yöresel Restoranlara İlişkin Yapılan E-Şikayetlerin Değerlendirilmesi(2023) Yiğit, SerkanBu çalışmanın amacı; Mardin’de yer alan yöresel restoranlar hakkında yapılan şikayet içerikli yorumları incelemek, sınıflandırmak ve şikayetlerle ilgili işletmelere öneriler sunmaktır. Bu kapsamda veriler TripAdvisor üzerinden 10-15 Mayıs 2023 tarihleri arasından toplanmıştır. Bu kapsamda TripAdvisor’da yöresel restoranlar kategorisinde yer 11 restoran hakkında yapılan 502 şikayet içerikli yorum incelenmiştir. Sınıflandırma işlemi nitel veri analizi programı ile kodlama yapılarak yapılmıştır. Yapılan kodlama işlemi sonucunda 6 ana tema ve 14 alt tema elde edilmiştir. Ana temalar; yiyecek ve içeceklerle ilgili şikayetler, fiyatla ilgili şikayetler, personelle ilgili şikayetler, hizmet alanı ile ilgili şikayetler, servisle ilgili şikayetler, menü ile ilgili şikayetler şeklindedir. Çalışmanın sonuç kısmında ise; şikayet içerikli yorumların yoğunlaştığı konular üzerinde değerlendirmeler yapılarak, öneriler geliştirilmiştir.Article Sea, Food, and Entertainment: Understanding Tourists’ Daily Dinner Cruise Tour Experiences in Istanbul(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2022) Yiğit, SerkanThe purpose of this research is to examine and understand the experiences of tourists who participate in a daily dinner cruise in Istanbul. By analyzing tourist comments, this study used a qualitative case study approach to user-generated content. The data obtained from TripAdvisor, which is the most prominent travel site for tourists, obtained from tourist reviews (n:216) between 15 November and 10 December 2020. Daily dinner cruise tour experience findings are diverse and based on dimensions of satisfaction, memorable experience, service quality, food quality, value/price, entertainment, and deficiencies. Since there are no empirical studies on visitors' daily dinner cruise experiences in the tourism literature, it is expected that this study will make a substantial contribution to the existing body of knowledge and fill the gap.Book Part Technological Innovations in The Food and Beverage Industry(Duvar Yayınları, 2023) Yiğit, SerkanThe food and beverage industry, owing to its organizational framework, is among the sectors that experience swift and profound impacts from alterations. The food and beverage business, characterized by its dynamic and progressive nature, has significant impacts from technology advancements. Technological advancements have had a significant impact on the structural and functional components of the food and beverage sector, particularly in recent years. The objective of this research is to assess the technological transformations that have occurred within the food and beverage industry, as well as to anticipate the forthcoming changes that this sector will endure. Within this particular context, a comprehensive overview was provided regarding the advancements and prospective trajectory of the sector. Furthermore, the conclusion included critical assessments pertaining to the technical prospects of the food and beverage industry.Article How would you like your Turkish coffee? Tourist experiences of Turkish coffee houses in Istanbul(Emerald, 2021) Yiğit, Serkan; Şahin Perçin, NilüferAbstract Purpose – The purpose of this study is to examine and understand the experiences of tourists in the Turkish coffee houses in Istanbul, Turkey. Design/methodology/approach – In this study, a qualitative case study method was used to analyze tourists’ comments with user-generated content technique by analyzing tourists’ comments. The data used in the study was collected through TripAdvisor, which is considered one of the most famous websites with tourist reviews and comments, between 20 May and 10 June 2020 from tourists’ reviews (n:219). Findings – The findings show that Turkish coffee house experiences are heterogeneous based on the dimensions of coffee characteristics, place, satisfaction, recommendation and revisit intention, value/ price and value-added experience. Moreover, value-added experience includes some sub-themes such as a memorable experience, authentic experience and culture learning experience. Originality/value – There are some studies on Turkish coffee and Turkish coffee culture in the literature, but there have been no empirical studies investigating the Turkish coffee house experiences of tourists. For this reason, this study aims to examine and understand the experiences of tourists in Turkish coffee houses. Therefore, it is believed that this study will fill the current gap in the literature on tourists’ experiences of Turkish coffee houses.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »