MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

How Effective Was E-Applied Gastronomy Education During the Covid-19 Era? Opinions of Students and Lecturers: the Case of Türkiye

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Günümüzde, tüketiciler sağlıklı ve güvenli yiyecek-içecekler tüketmek istemekte, yine ülkemiz açısından çok önemli olan turizm sektöründe turist tercihlerinde tarihi ve kültürel miras ile çeşitli sanatsal ve kültürel aktivitelere doğru önemli bir eğilim görülmektedir. Bu eğilim kapsamında gastronomik değerlere ilgi her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretimi ve gastronomi turizmi faaliyetlerinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesinde, mevcut kültürel değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir işlevi üstlenmektedir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün amacı, yiyecek ve içecek sektörüne mutfak şefi ve yönetici olmaya aday, sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretebilen, yerel yeme-içme kültürünü yaşatan, mevcut değerleri ortaya çıkaran, ulusal ve uluslararası mutfaklardan örnekleri sunabilecek gastronom ve yöneticiler yetiştirerek sektörde eksikliği hissedilen, nitelikli, eğitimli, lisan bilen eleman sayısının artmasına katkı sağlamaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

The aim of this study is to reveal the opinions of the students and lecturers of the gastronomy department, about e-applied gastronomy education during the COVID-19 era and to determine whether the e-applied gastronomy education is successful or not. The data were collected through semi-structured interviews with 37 participants following the qualitative methodology. As a result, two main themes: positive aspects of e-applied gastronomy education and (ii) challenges of e-applied gastronomy education, and 10 sub-themes related to these themes were revealed. As a result of the study the lecturers, and students and who participated in the study are of the opinion that e-applied gastronomy education during the COVID-19 period has been unsuccessful. The finding that e-applied courses are ineffective, which is a widely held belief among lecturers and students, can be seen as the strongest evidence to support this view.

Description

Sahin Percin, Nilufer/0000-0002-7063-3247; YIGIT, Serkan/0000-0003-1284-7236

Keywords

Gastronomy Education, E-Applied Gastronomy Education, Covid-19

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q2

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page