Zeki Demirkubuz Sinemasında Şiddet: Masumiyet ve Kader

dc.contributor.author Pelin Erdal Aytekin
dc.contributor.author Erdal Aytekin, Pelin
dc.contributor.other 03.01. Department of Radio, Television, and Cinema / Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
dc.contributor.other 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:52Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:52Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Bu çalışma Zeki Demirkubuz’un şiddet olgusunu anlama ve aktarma biçimini ele almaktadır. Çalışmanın amacı sinema anlatısını yalnızca şiddeti anlamak için araç olarak kullanmak değil, daha çok sinema anlatısıyla kurulan tekil, küçük ve “anlamsız” hayatların eşliğinde şiddetin dönüştürdüğü dünyanın anlaşılabilir kılınabilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Demirkubuz’un şiddeti “bir insanlık hali” olarak konumlandırdığı Masumiyet (1997) ve Kader (2006) filmlerindeki şiddet olgusu detaylı bir film analizi ile bahsi geçen sorunsal bağlamında tanımlanmaya çalışılmaktadır. Demirkubuz’un Kader ve Masumiyet filmlerinde yarattığı sinematografik dil auteur eleştirisine göre incelenmiş; bu inceleme mizansen eleştirisiyle desteklenerek Demirkubuz sinemasında şiddetin farklılaşan görünümleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma, Demirkubuz’un anlatılarında yarattığı karakter atmosferinin etkisiyle Türkiye sineması içerisinde şiddeti görünür hale getiren önemli yönetmenler arasında bulunduğunu ortaya koymaktadır. Demirkubuz’un hayata yenilmiş ve kadere boyun eğmiş karakterlerinin şiddet olgusunu açık bir biçimde gözler önüne seren bir özellik taşıdığı gözlemlenmektedir. en_US
dc.description.abstract This article focuses on how Zeki Demirkubuz approaches to the phenomenon of violence in his movies. The study aims at making the world transformed by violence comprehensible, rather than using the film narrative only as a means to discover the concept of violence. The phenomena of violence in Innocence (1997), in which Demirkubuz views violence as “a way of human nature”, and Destiny (2006) are subjected to detailed film analysis The cinematographic language created by Demirkubuz in the above mentioned movies is examined through auteur analysis. The diversifying appearances of violence in Demirkubuz’s movies are revealed by an analysis informed by mise-en-scene criticism. Thus, the article suggests that Demirkubuz, is one of the significant directors of Turkish cinema who make violence visible through the atmosphere he creates with his characters. It is observed that Demirkubuz’s embittered and resigned characters unfold the phenomenon of violence in the movies analysed. en_US
dc.identifier.issn 2148-7219
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnMU1qRXdNQT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1624
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.title Zeki Demirkubuz Sinemasında Şiddet: Masumiyet ve Kader en_US
dc.title.alternative Violence in Zeki Demirkubuz’s Cinema: Innocence and Destiny en_US
dc.type Other en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.type other
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 178 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Dergi en_US]
gdc.description.startpage 155 en_US
gdc.description.volume 2 en_US
relation.isAuthorOfPublication 4db3ef04-94cd-4f6b-8cfa-50385698fe0b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 4db3ef04-94cd-4f6b-8cfa-50385698fe0b
relation.isOrgUnitOfPublication 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42
relation.isOrgUnitOfPublication 441c5408-8c66-48a5-a72b-353be04f2c69
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42

Files