Metaverse Economics for Tourism and Hospitality: Economic Fundamentals in a Semi-Imaginary World

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Sage Publications Ltd

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
11.02. Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
Öğrencilere belirli bir bölgenin veya ülkenin kültürel ve tarihi mirasını tanıma fırsatı sunduğundan, öğrencilerin tarihi yapıları, müzeleri, sanat eserlerini, gelenekleri ve diğer kültürel öğeleri daha iyi anlayan bireyler yetiştirmek. Öğrencilere turizm sektörü, turizm rehberliği veya seyahat işletmeciliği alanında başarılı bir kariyer yapabilmeleri için turizm endüstrisinin işleyişi, Türkiye’nin tarihi, kültürü ve coğrafyası, sürdürülebilirlik, etik ve diğer önemli konular hakkında beceri ve bilgiyi kazanmalarını sağlayacak nitelikte turist rehberleri yetiştirmek. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede İngilizce ve orta düzeyde ikinci bir yabancı dili bilen; Türkiye’nin doğal, tarihi ve kültürel çekicilikleri hakkında bilgi sahibi; insan ilişkilerinde iyi iletişim becerilerinde yetenekli; olay ve olguları yorumlarken analitik düşünebilen; sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş; hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip; liderlik ve temsil yeteneği olan; nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Journal Issue

Abstract

This study elaborates on the economics of the Metaverse in tourism and hospitality. It identifies the Metaverse stakeholders from a tourism perspective, namely: IT companies (infrastructure), IT companies (Metaverse presence), tourism and hospitality companies, other (non-tourism) companies, destination management organisations, tourists, and public authorities. The paper elaborates on the activities each stakeholder would be able to perform in the Metaverse and the associated revenue and costs. Based on this, the paper discusses the economic relationships between the stakeholders, their impacts on the financial performance of tourism and hospitality companies, and the potential economic externalities of the Metaverse. Theoretical, managerial and policy implications, limitations and future research directions are outlined as well.

Description

Seyitoglu, Faruk/0000-0002-7859-6006

Keywords

Metaverse, Tourism And Hospitality, Economy, Metaverse Tourism, Political Economy

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q1

Scopus Q

Q1

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

SCOPUS™ Citations

1

checked on Oct 13, 2025

Web of Science™ Citations

1

checked on Oct 13, 2025

Page Views

6

checked on Oct 13, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™
OpenAlex Logo
OpenAlex FWCI
0.0

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

6

CLEAN WATER AND SANITATION
CLEAN WATER AND SANITATION Logo

12

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo