Türkiye’deki Psikoloji Araştırmalarının Metodolojik Haritasının Çıkarılması

Thumbnail Image

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de yapılan Psikoloji alanına dair araştırmaların metodolojik incelemesini yapmaktır. Araştırma örneklem olarak Eğitim Psikolojisi (n=44) ve Sosyal Psikoloji (n=40) alanlarından seçilen çalışmaları içermektedir. Araştırma sonucunda (a) incelenen çalışmalardan 74 (%88.1) tanesinin metodolojisinin pozitivist ve nicel paradigmalardan etkilendiği, (b) 53 (%63.1) çalışmada kullanılan metodoloji ve araştırma soruları veya hipotezler arasında zayıf bir ilişki olduğu ve (c) 81 araştırmada (% 96.4) tek bir zaman ve mekanda veri toplandığı ve (d) eğitim psikolojisi alanındaki çalışmalardan 24 (%54.5) tanesinde tek bir okulda bulunan örneklemden, sosyal psikolojisi alanındaki çalışmalardan 34 (%85) tanesinde de tek bir şehirde bulunan örneklemden veri toplandığı tespit edilmiştir. Araştırma bulgular, Psikoloji alanındaki araştırmalar hakkında bilgi vererek bu alanda metodolojinin nasıl kullanılabileceğine dair farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.

Description

Keywords

Psikoloji

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

SAKIZ H,BAŞ G (2017). Türkiye'deki Psikoloji Araştırmalarının Metodolojik Haritasının Çıkarılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 43 - 60.

WoS Q

Scopus Q

Source

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ

Volume

6

Issue

1

Start Page

43

End Page

60
Page Views

4

checked on Nov 18, 2025

Downloads

100

checked on Nov 18, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available