MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkininin İncelenmesi

dc.authorid 0000-0003-0855-3702
dc.authorid 0000-0002-9387-0149
dc.authorid 0000-0001-6498-5425
dc.authorwosid AEU-6040-2022
dc.contributor.author Karadaş, Halil
dc.contributor.author Akın, Mehmet Ali
dc.contributor.author Zengin, Recep
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-28T08:43:10Z
dc.date.available 2023-12-28T08:43:10Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmanın evreni Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Kayapınar, Bağlar, Yenişehir ve Sur) lise, ortaokul ve ilkokullarda görev yapan bütün öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklem küme örneklem tekniğine göre belirlenmiş ve bu kapsamda 456 katılımcıya dönüşümcü liderlik ve örgütsel tükenmişlik ölçeği uygulanarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde standart sapma, aritmetik ortalama, Anova ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmada okul müdürlerinin dönüşümsel liderlik özellikleri ile öğretmenlerin tükenmişlikleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu ilişkinin yönü ve düzeyi incelendiğinde, genel olarak dönüşümsel liderliğin duygusal tükenme ile negatif yönde ve orta düzeyde, duygusal tükenmenin alt boyutlarından duyarsızlaşma ile negatif yönde ve düşük düzeyde, kişisel başarı ile pozitif yönde ve düşük düzeyde ilişkili olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.description.abstract In this study, it is aimed to reveal the relationship between the transformational leadership behaviors of school principals and the organizational burnout levels of teachers according to teacher perceptions. The universe of the research consists of all teachers working in high schools, secondary schools, and primary schools in the central districts of Diyarbakır (Kayapınar, Bağlar, Yenişehir and Sur). The sample was determined according to the cluster sampling technique, and in this regard, 456 participants were evaluated via the transformational leadership and organizational burnout scale. In the analysis of the data, standard deviation, arithmetic mean, ANOVA and ttest were used. In the study, it was found that there is a significant relationship between the transformational leadership characteristics of school principals and the burnout of teachers. When the direction and level of this relationship were examined, it was determined that in general, transformational leadership was negatively and moderately related to emotional exhaustion, negatively and lowly related to depersonalization, which is one of the sub-dimensions of emotional exhaustion, and positively and lowly related to personal achievement. en_US
dc.description.citation Zengin, R., Akın, M.A ve Karadaş, H. (2021). An Investigation of the relationship between school principals' transformational leadership behaviors and teachers' burnout levels according to teacher perceptions İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2677-2706. DOI: 10.17679/inuefd.991281 en_US
dc.identifier.doi 10.17679/inuefd.991281
dc.identifier.endpage 2706 en_US
dc.identifier.issn 2149-9683
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 2677 en_US
dc.identifier.trdizinid 1180539
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5277
dc.identifier.volume 22 en_US
dc.institutionauthor Karadaş, Halil
dc.institutionauthor Akın, Mehmet Ali
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Liderlik en_US
dc.subject Dönüşümcü liderlik en_US
dc.subject Tükenmişlik en_US
dc.subject Leadership en_US
dc.subject Transformational leadership en_US
dc.subject Burnout en_US
dc.title Okul Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkininin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative An Investigation of the Relationship between School Principals' Transformational Leadership Behaviors and Teachers' Burnout Levels According to Teacher Perceptions en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isAuthorOfPublication 74fef44d-b416-4224-94f7-8d6e7fa7e308
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
10.17679-inuefd.991281-1957769.pdf
Size:
1.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin/Full Text

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: