MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Ebelik Öğrencilerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Nursing / Hemşirelik Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu, 1996 yılında Dicle Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulmuş olup, 2007 yılında kurulan Mardin Artuklu Üniversitesi’ne bağlanmıştır. 2019 yılında 30749 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesi uyarınca Sağlık Bilimleri Fakültesi olarak resmî gazetede yayımlanan Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu'nun Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülmesine yönelik karar ile Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi kurulmuştur. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, bilimsel gelişmelere dayalı olarak toplumun sağlık gereksinimlerine yanıt vermek için, etik değerlere uygun, etkili iletişim sağlayan, problem çözme ve araştırma becerilerine sahip, değişim yaratabilen, insan haklarına saygılı lisans düzeyinde hemşire yetiştirmektedir. Bu bölümden mezun olan hemşireler büyük oranda hastanelerde hemşirelik yapmakla beraber farklı alanlarda çalışma imkanlarına da sahiplerdir.
Organizational Unit
Department of Midwifery/ Ebelik Bölümü
Ebe; bir ebelik eğitim programına girmeye hak kazandıktan sonra, bu programı başarıyla tamamlayarak, mesleği yerine getirmek üzere, tescili yapılan ya da kendisine yasal olarak izin verilen kişi olarak tanımlanır. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ebeyi "Gebelik sırasında doğumda ve doğumdan sonra gerekli bakım ve danışmanlığı sağlamak, normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırmak ve yeni doğanın bakımını yapmak üzere eğitimi tescillenmiş kişi" olarak tanımlamıştır. Uluslararası Ebelik Konfederasyonu (İnternational Confederation of Midwives-ICM) ise “Ebe; gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kadınla işbirliği halinde kadına gereksinim duyduğu destek, bakım ve danışmanlığı sağlayan, kendi sorumluluğunda doğumu yaptıran, yenidoğan ve bebeğe bakım veren sorumluluk sahibi ve güvenilir bir profesyoneldir” şeklinde tanım yapmıştır. 2009 yılında kurulan Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü 2014 yılından itibaren lisans mezunu vermektedir. Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 17 Nisan 2019 tarihli 30749 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesi uyarınca resmi gazetede yayımlanarak Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülmüştür. Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü 4 yıllık (8 yarıyıl) lisans programı olup, öğrencilerinin profesyonel bir ebe olarak yetişmeleri için eğitim ve öğretim vermektedir. Bölümümüzün hedefi ülke ihtiyaçlarını göz önüne alarak, bizleri tercih eden öğrencileri tam donanımlı, bağımsız çalışabileceği, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, bilimsel çalışmalarla ebelik mesleğini zirveye taşıyacak mezunlar vermektir.

Journal Issue

Events

Abstract

Ebelik, ülkemizde eğitim yolu ile edinilen ilk kadın mesleklerindendir. Sağlık Bakanlığı’nın bünyesinde kadrolu istihdam edilmek için diğer meslek grupları gibi, ebelerin önündeki en büyük engel Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’dır. Bu çalışmada, ebelik öğrencilerinin mesleğe geçiş yapabilmeleri için başarmak zorunda oldukları KPSS’ye ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında bir devlet üniversitesinin sağlık yüksekokulunun 3. ve 4. sınıfında öğrenimlerine devam eden ebelik bölümü öğrencileri (n=168) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak anket formu ve KPSS ile ilgili ifadelerin yer aldığı form kullanılmıştır. Verilerin analizinde her soruya ve ifadeye yönelik frekans ve yüzde dağılımları yapılmıştır. Araştırmaya katılan ebelik öğrencilerinin %53’ü 3. sınıf, %47’si ise 4. sınıftır. Öğrencilerin %74,4’ü KPSS’nin sağlık alanında eğitim almış kişilerin atanması için uygun bir sınav olmadığı, %73,2’si KPSS yerine mesleki becerilere yönelik uygulamayı değerlendiren sınavların olması gerektiği, %69,6’sı KPSS’nin iki yılda bir yapılmasının doğru bir uygulama olmadığı, %70,8’i KPSS’de yer alan soru sayısının adayların bilgisini ölçmek için yeterli olmadığı, %79,2’si KPSS’nin mesleki bilgi ve beceriyi ön plana çıkaran bir sınav olmadığı, %75’i KPSS’ye hazırlanmanın yıpratıcı bir süreç olduğu gibi görüşlere sahiptir. Araştırmadan elde ettiğimiz bulgulara göre, kamu kurumlarına atamalarda uygulanan sınav içeriğinin mesleki bilgi ve becerilerin ölçülebildiği şekilde düzenlenmesinin daha uygun olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Midwifery is one of the first female profession acquired through education in our country. Like other occupational groups, the biggest obstacle in front of midwives is the Public Personnel Selection Examination (PPSE) for the permanent employment in the Ministry of Health. In this study, it was aimed to examine the views of PPSE that midwifery students had to accomplish in order to move to the profession. Descriptive scanning method was used in this study. The sample of the study consisted of midwifery students who were studying in the 3rd and 4th class (n = 168) of a health school in a state university in 2016- 2017 academic year. The questionnaire form and the form in which the expressions related to PPSE are used as the data collection tools. Frequency and percentage distributions for each question and expression were made in the analysis of the data. 53% of the midwifery students who participated in the survey were in the 3rd grade and 47% were in the 4th grade. 74.4% of the students stated that PPSE is not a suitable exam for the appointment of health-trained people, 73.2% stated that there should be exams evaluating the application of professional skills instead of PPSE, 69.6% stated that it is not an ideal practice to have PPSE once in two years, 70.8% stated that the number of questions in PPSE is not enough to measure knowledge of candidates, 79.2% stated that PPSE is not a test that gives priority to professional knowledge and skills, 75% have opinions like preparing for PPSE is a painful process. According to the findings of the research, it has been achieved that the content of the examination applied at the time of appointment to the public institutions can be adjusted more appropriately as the professional knowledge and skills can be measured

Description

Keywords

Ebelik öğrencileri, KPSS, Stres, Mesleki bilgi ve beceri, İstihdam., Midwifery students, PPSE, Stress, Professional knowledge and skills, Employment.

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi

Volume

8

Issue

2

Start Page

10

End Page

18