Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Örneği
Date
2022
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırma Diyarbakır’da 16-21 Kasım 2021 tarihleri arasında yapılan Mezopotamya
Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış Diyarbakır’ın yerel yiyecek içecek
işletmelerinin sosyal medya uygulamalarından faydalanma düzeylerini ölçmek ve sosyal
medya kullanımının yiyecek içecek işletmeleri açısından olumlu ve olumsuz yanlarını
ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan görüşme formu,
Diyarbakır’da faaliyet gösteren 15 tane yiyecek içecek işletmesinin sahibi ya da yöneticisi
tarafından cevaplanmıştır. Literatür taraması sonucunda Diyarbakır’da konuyla ilgili bir
çalışma olmadığı dikkati çekmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan
görüşme tekniği kullanılmış ve bu doğrultuda veri toplama işlemi gerçekleşmiştir. Toplanan
verileri açıklayabilmek için ses kayıtları dinlenmiş ve söylenenler olduğu gibi yazıya
geçirilmiştir. Yazıya geçirilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir.
Araştırma evrenini, Diyarbakır’da faaliyet gösteren ve Mezopotamya Gurme ve Yöresel
Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış sosyal medya kullanan yiyecek içecek işletmeleri
oluşturmaktadır. Yapılan bu çalışmada, Diyarbakır’da yiyecek içecek sektöründe faaliyet
gösteren işletmelerin sosyal medyayı pazarlama aracı olarak aktif bir şekilde kullandıkları
görülmüştür. İşletmelerin tamamı Instagram uygulamasını tanıtım, reklam ve ürün
siparişinde kullandıkları tespit edilmiştir. Instagram uygulaması sonrası kullanım
sıralamasında ikinci sosyal medya uygulamasının Facebook olduğu tespit edilmiştir. Bu iki
uygulama dışında işletme yetkililerinin Twitter, Google, Youtube ve web sayfası
uygulamalarını da kullandıkları tespit edilmiştir.
Description
ORCID
Keywords
Yiyecek ve içecek işletmeleri, Sosyal medya, Gurme fuarı, Instagram
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
Volume
10
Issue
4
Start Page
3287
End Page
3309