MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Örneği

dc.authorid 0000 0001 6552 4559
dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.other Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-07T07:57:20Z
dc.date.available 2023-12-07T07:57:20Z
dc.date.issued 2022
dc.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırma Diyarbakır’da 16-21 Kasım 2021 tarihleri arasında yapılan Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış Diyarbakır’ın yerel yiyecek içecek işletmelerinin sosyal medya uygulamalarından faydalanma düzeylerini ölçmek ve sosyal medya kullanımının yiyecek içecek işletmeleri açısından olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan görüşme formu, Diyarbakır’da faaliyet gösteren 15 tane yiyecek içecek işletmesinin sahibi ya da yöneticisi tarafından cevaplanmıştır. Literatür taraması sonucunda Diyarbakır’da konuyla ilgili bir çalışma olmadığı dikkati çekmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmış ve bu doğrultuda veri toplama işlemi gerçekleşmiştir. Toplanan verileri açıklayabilmek için ses kayıtları dinlenmiş ve söylenenler olduğu gibi yazıya geçirilmiştir. Yazıya geçirilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma evrenini, Diyarbakır’da faaliyet gösteren ve Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış sosyal medya kullanan yiyecek içecek işletmeleri oluşturmaktadır. Yapılan bu çalışmada, Diyarbakır’da yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin sosyal medyayı pazarlama aracı olarak aktif bir şekilde kullandıkları görülmüştür. İşletmelerin tamamı Instagram uygulamasını tanıtım, reklam ve ürün siparişinde kullandıkları tespit edilmiştir. Instagram uygulaması sonrası kullanım sıralamasında ikinci sosyal medya uygulamasının Facebook olduğu tespit edilmiştir. Bu iki uygulama dışında işletme yetkililerinin Twitter, Google, Youtube ve web sayfası uygulamalarını da kullandıkları tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.endpage 3309 en_US
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 3287 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4440
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.institutionauthor Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of Tourism and Gastronomy Studies en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yiyecek ve içecek işletmeleri, Sosyal medya, Gurme fuarı, Instagram en_US
dc.title Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
document (2).pdf
Size:
612.72 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: