SPOR BİLİMLERİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE LİSANSÜSTÜ EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ: BATMAN ÖRNEĞİ

dc.contributor.author Işıkgöz, Mustafa Enes
dc.contributor.other 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
dc.contributor.other 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2021-08-08T11:43:28Z
dc.date.available 2021-08-08T11:43:28Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri alanında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin çeşitli değişkenlere göre lisansüstü eğitime yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Batman ilinde ikamet edip spor bilimleri alanında yükseklisans ve doktora öğrenimi gören 51 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Lisansüstü Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin lisansüstü eğitime yönelik genel olarak olumlu bir tutum içerisinde oldukları, ancak lisansüstü eğitimi stresli, maliyetli ve çalışma ve sosyal yaşamı dengelemede zor bir süreç olarak gördükleri görülmüştür. Öğrencilerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının sadece çalışma statüsü ve akademik danışman unvanı değişkenlerine göre anlamlı olarak değiştiği, cinsiyet, lisansüstü öğrenim gördüğü enstitü, lisansüstü eğitim kademesi ve danışmanlarının cinsiyet değişkenlerine göre lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının anlamlı olarak değişmediği tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to analyze the attitudes of graduate students in the field of sports sciences towards graduate education by different variables. Survey model ranked among the quantitative research methods was used in the research. The study group of the research is composed residence in Batman province of 51 students studying in master and doctorate degrees in the field of sports sciences. Data of the research were collected through “Attitude Scale for Graduate Education” and “Personal Inquiry Form”. It has been observed following the research that the students generally have a positive attitude towards graduate education; however, they consider graduate education a stressful, costly and difficult process in maintaining a balance between work and social life. It has been concluded that the attitudes of students towards graduate education only differ significantly by the variables of working status and title of academic advisor while their attitudes towards graduate education do not differ significantly by the variables of sex, institute offering graduate education, graduate level and gender of advisors. en_US
dc.identifier.citation IŞIKGÖZ M. E (2019). SPOR BİLİMLERİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE LİSANSÜSTÜ EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ: BATMAN ÖRNEĞİ. Beykoz Akademi Dergisi, 7(2), 222 - 238. Doi: 10.14514/BYK.m.26515393.2019.7/2.222-238 en_US
dc.identifier.doi 10.14514/BYK.m.26515393.2019.7/2.222-238
dc.identifier.issn 2147-8082
dc.identifier.issn 2651-5393
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVME56a3dNQT09/spor-bilimleri-lisansustu-ogrencilerinin-cesitli-degiskenlere-gore-lisansustu-egitime-yonelik-tutumlarinin-incelenmesi-batman-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2770
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Beykoz Akademi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Spor Bilimleri, Lisansüstü Eğitim, Tutum en_US
dc.subject Sports Sciences, Graduate Education, Attitude en_US
dc.title SPOR BİLİMLERİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE LİSANSÜSTÜ EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ: BATMAN ÖRNEĞİ en_US
dc.title.alternative ANALYSIS ON THE ATTITUDES OF GRADUATE STUDENTS IN SPORTS SCIENCES TOWARDS GRADUATE EDUCATION BY DIFFERENT VARIABLES: CASE OF BATMAN en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0001-7804-1011
gdc.description.department MAÜ, Yüksek Okullar, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü en_US
gdc.description.endpage 238 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 222 en_US
gdc.description.volume 7 en_US
gdc.identifier.trdizinid 354790
relation.isAuthorOfPublication 89696bf2-80b9-4313-a186-ddd69cdc7c9d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 89696bf2-80b9-4313-a186-ddd69cdc7c9d
relation.isOrgUnitOfPublication 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e
relation.isOrgUnitOfPublication 0078a290-f6de-4ef3-bde9-4ddd3603423b
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
1508c357-2faf-4310-aa1b-ed2c1a11ae22.pdf
Size:
368.47 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: