MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Serbest etkinlikler dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri: Nitel bir çalışma

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Serbest Etkinlikler dersinin etkililiğinin değerlendirilmesine ilişkin 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada durum çalışması deseni dikkate alınmıştır. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan bir görüşme formuyla toplanmıştır. Bu formda, öğretmenlerin Serbest Etkinlikler dersinin değerlendirilmesine ilişkin görüşlerini belirleyecek şekilde yarı yapılandırılmış beş soruya yer verilmiştir. Görüşlerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve bu görüşler frekans tekniği ile temalar altında toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler, Serbest Etkinlikler dersinin öğrencilerin sosyalleşmesine katkı sağladığını, okula bağlılıklarını arttırdığını ve çalışma becerilerini olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Öğretmenler ayrıca belirlenen konuların öğrencilerin seviyesine uygun olduğunu da vurgulamışlardır.
The aim of this study is to determine 4th and 5th grade students’ opinions about the effectiveness of Free Time Activities Course. Case study which is a qualitative research design was used for the study. The sampling for qualitative data was determined through convenience sampling. Data for the study were collected by using an interview form developed by the researchers. The interview form included five semistructured questions aimed at determining teachers’ views about Free Time Activities Course. Content analysis technique was used to analyze the views and the views were aligned under the themes determined by the frequency technique. The teachers stated that Leisure Time Activities Course helped students socialize, increased their school bonding, and affected their study skills positively. The teachers also stressed that the study subjects chosen were suitable for students’ levels.

Description

Keywords

Sosyal Bilimler Tarihi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

23

Issue

1

Start Page

105

End Page

118