Serbest etkinlikler dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri: Nitel bir çalışma

dc.contributor.author Mehmet Nuri Gömleksiz
dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Faysal Özdaş
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:45Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:45Z
dc.date.issued 2013
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Serbest Etkinlikler dersinin etkililiğinin değerlendirilmesine ilişkin 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada durum çalışması deseni dikkate alınmıştır. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan bir görüşme formuyla toplanmıştır. Bu formda, öğretmenlerin Serbest Etkinlikler dersinin değerlendirilmesine ilişkin görüşlerini belirleyecek şekilde yarı yapılandırılmış beş soruya yer verilmiştir. Görüşlerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve bu görüşler frekans tekniği ile temalar altında toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler, Serbest Etkinlikler dersinin öğrencilerin sosyalleşmesine katkı sağladığını, okula bağlılıklarını arttırdığını ve çalışma becerilerini olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Öğretmenler ayrıca belirlenen konuların öğrencilerin seviyesine uygun olduğunu da vurgulamışlardır. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to determine 4th and 5th grade students’ opinions about the effectiveness of Free Time Activities Course. Case study which is a qualitative research design was used for the study. The sampling for qualitative data was determined through convenience sampling. Data for the study were collected by using an interview form developed by the researchers. The interview form included five semistructured questions aimed at determining teachers’ views about Free Time Activities Course. Content analysis technique was used to analyze the views and the views were aligned under the themes determined by the frequency technique. The teachers stated that Leisure Time Activities Course helped students socialize, increased their school bonding, and affected their study skills positively. The teachers also stressed that the study subjects chosen were suitable for students’ levels. en_US
dc.identifier.issn 1300-9702
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRReE5UZzRPQT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1549
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.subject Sosyal Bilimler Tarihi en_US
dc.title Serbest etkinlikler dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri: Nitel bir çalışma en_US
dc.title.alternative Teachers’ views on the effectiveness of free time activities course: A qualitative study en_US
dc.type Other en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.type other
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 118 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Dergi en_US]
gdc.description.startpage 105 en_US
gdc.description.volume 23 en_US
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files