BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖÇMEN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI

dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Kavan, Nihat
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2022-01-06T11:40:20Z
dc.date.available 2022-01-06T11:40:20Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Yapılan bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin göçmen öğrencilere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında beş sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ise Mardin ili, Artuklu ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan 12’si kadın, 18’i erkek 30 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma bulguları sonucunda göçmen öğrencilerin; en fazla dil sorunu yaşadığı, eğitim sürecinde yaşadıkları sorunların çözümünde sınıf içi etkinliklerin sıkça kullanıldığı, öğrencilerin okula uyumunda sosyal faaliyetlere ağırlık verildiği, farklı kültürlerin bir arada olmasının genel olarak olumlu karşılandığı ve öğrencilerin sosyal etkinliklere katılımda çekingen davrandıkları fakat zamanla öğretmenlerinin ve sınıf arkadaşlarının desteğiyle bunu atlattıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract In this study, it was aimed to examine the views of physical education teachers about immigrant students. For this purpose, the research was carried out with a case study, one of the qualitative research methods. In the collection of research data, the data obtained by using a semi-structured interview form consisting of five questions were analyzed by content analysis. The study group of the research consists of 30 physical education teachers, 12 female and 18 male, working in schools affiliated to the Ministry of National Education in Mardin province, Artuklu district. As a result of the research findings the immigrant students have experienced language problems the most, classroom activities are frequently used to solve the problems they experience in the education process, social activities are emphasized in the adaptation of the students to the school, the coexistence of different cultures is generally welcomed, and the students are shy in participating in social activities, but in time they overcome this with the support of their teachers and classmates. en_US
dc.identifier.citation ÖZBEK D,ÖZDAŞ F,KAVAN N (2021). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖÇMEN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI. Milli Eğitim, 50(1), 785 - 806. Doi: 10.37669/milliegitim.958966 en_US
dc.identifier.doi 10.37669/milliegitim.958966
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85132662381
dc.identifier.uri https://doi.org/10.37669/milliegitim.958966
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRjek56WXdNQT09/beden-egitimi-ogretmenlerinin-gocmen-ogrencilere-iliskin-goruslerinin-incelenmesi-bir-durum-calismasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2970
dc.identifier.uri https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85132662381&origin=SingleRecordEmailAlert&dgcid=raven_sc_affil_en_us_email&txGid=b4ea83f82c4f7d840e046a0fdcdaf4d5
dc.indekslendigikaynak Scopus en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Milli Eğitim Bakanlığı en_US
dc.relation.ispartof Milli Eğitim Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Göçmenlik, mülteci, göçmen öğrenci, beden eğitimi dersi, öğretmen en_US
dc.subject Immigration, refugee, immigrant student, physical education, teacher en_US
dc.title BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖÇMEN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI en_US
dc.title.alternative EXAMINATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS’ VIEWS ON IMMIGRANT STUDENTS: A CASE STUDY en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-2261-9504
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 806 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 785 en_US
gdc.description.volume 50 en_US
gdc.identifier.trdizinid 473760
gdc.scopus.citedcount 0
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
4d8c7390-56b5-407c-9ba3-00d4d4d0ce28.pdf
Size:
160.04 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: