MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Elektronik Reklamların Tüketicilerin Satın Alma Kararına Etkisi (Mardin Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması)

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Mardin Üniversitesi'nde elektronik reklamcılığın tüketicilerin satın alma kararı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışmanın iki alt amacı bulunmaktadır. İlk soru, Mardin Üniversitesi öğrencileri arasında elektronik reklam ile satın alma kararı arasındaki ilişkiyi bilmeyi amaçlamaktadır. İkinci soru ise farkındalık ve kalite gibi çekicilik faktörlerinin satınalma kararı üzerindeki etkisine odaklanırken, bu çalışmada ana aracı anket olan niceliksel tanımlayıcı anket yaklaşımını kullandık. Amaçlı örneğe güvendik. Araştırma evreninin çok çeşitli üniversite öğrencilerinden oluşması nedeniyle sadece Mardin Üniversitesi öğrencileri ile sınırlı olup, ulaşılan katılımcı sayısı (365) ve anketin amacına ulaşmaya yardımcı olacak veriler elde etmek amacıyla tasarlanmıştır. Hipotezleri test ederek yapılan anket, seçkin bir hakem grubu tarafından yönetildi ve onlar tarafından istatistiksel programa (SPSS) dayalı olarak analiz edildi. Güvenilirliğin yanı sıra niceliksel betimsel analiz, güvenilirlik testi, korelasyon testi ve çoklu regresyon kullanıldı. Bu çalışmada yapılan testler sonucunda şu sonuca varılmıştır: Sonuçlar arasında, kadın tüketicilerin sayısının erkeklerden daha fazla olduğu, yüzdelerinin %63'e ulaştığı, üniversite öğrencilerinin (lisans mezunu) en sık sorgulananlar olduğu ve yüzdelerinin %66 olduğu tahmin edildi. Ulaştığımız yüzdelerden, çoğu tüketicinin ekonomik durumunun ortalama olduğu ve yüzdelerinin %75 olduğu tahmin ediliyor. Ayrıca elektronik reklamlar, multimedya (resim ve video) kullandıklarında tüketicileri ikna etmeye ve etkileşime girmelerine yardımcı oluyor. Biçim Doğrudan reklam şirketleri ile yapılan elektronik reklamlar, tüketicilerin farkında olmadıkları pazarlarda ürünlerinin varlığından haberdar olmalarına ve tüketicilerin satın alma kararlarını değerlendirmelerine katkı sağlamaktadır. Elektronik reklamların satın alma kararları üzerindeki etkisi de olumludur. Tüketiciler için bu, ürünün fiyatı ve ekonomik düzeyleriyle bağlantılıdır. Tüketicilerin sürekli olarak elektronik reklamlara maruz kalması, onları satın alma isteği ve ürüne yönelik tutumları oluşturur. İnternette görüntülenen elektronik reklamları görüntüledikten sonra belirli bir ürün veya hizmet değişikliği. Tüketicilerin elektronik reklamlar aracılığıyla edindikleri bilgiler, onları satınalma kararlarında daha fazla motive etmekte, Mardin Üniversitesi öğrencileri arasında da tüketicilerin satın alma kararını olumlu yönde etkilemektedir. Dolayısıyla çalışma, elektronik reklamların tüketicilerin satın alma kararları üzerindeki etkisinin, özellikle farkındalık açısından önemli olduğu sonucuna varmıştır. Elektronik reklamlarda ürün farkındalığı, tüketicilere satınalma kararlarını etkileyecek yeterli bilgiyi sağlamaya çalışmaktadır. Düzeyinde yüzde 76olaraktahmin edildi ve şu bulgulara ulaşıldı: Çalışma bir dizi tavsiyeye ve bunlardan elde edilen sonuçlara yol açtı: tüketicilerle güven oluşturmak, onlarla iletişimde şeffaflığı sağlamak, daha fazla araştırma yapmak ve Açıklamalar ve ek bilgiler sağlayan çalışmalar. Elektronik reklamcılık ve elektronik reklamcılık konularıyla ilgili modern teknolojiler ve bunların tüketici davranışları üzerindeki yansımaları hakkında, tüketicileri hakları konusunda eğitmeye çalışmak ve onlara bilgileri konusunda karar verme yetkisi vermek. Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Elektronik Reklam, Tüketici, Satın Alma Kararı.
This study aimed to know the effect of electronic advertising on the purchasing decisionof consumers at Mardin University, and it includes two sub-objectives, as the first question aims toknow the relationship between electronic advertising and the purchasing decision of MardinUniversity students, while the second question revolves around the effect of attraction factorssuch as awareness and quality on the purchasing decision, and we relied in this study onthequantitative descriptive survey method, as for the study sample, we relied on Mardin Universitystudents, the number of respondents reached (365), and the questionnaire was designed for thepurpose of obtaining data that helps in achieving the study objectives to test the hypotheses, andit was analyzed on the statistical program (SPSS), so quantitative descriptive analysis, stabilitytest, correlation test, multiple regression, and reliability tests were used, and the results showedthat the number of females exceeded the male category by 63%, and university students(Bachelor's) are considered the most questioned, as their percentage was estimated at 66%, andit is clear from what we reached from the percentages, that most consumers Their economicstatus was average, and their percentage was estimated at 75%, and as electronic advertisementswhen using multimedia help to convince consumers, and enable them to interact directlywithadvertising companies, electronic advertisements contribute to informing consumers of thepresence of their products in markets that they were not aware of, and contribute to evaluatingconsumers in their purchasing decisions, and the emotional effects that they are exposedtowhen they watch electronic advertisements are positive, as the impact of advertisements onconsumers' purchasing decisions is related to the price of the product and their economic level, as their continuous exposure to electronic advertisements generates a desire to buy, andtheir positions towards a specific commodity or service change after watching electronicadvertisements displayed on the Internet, and after browsing them they make purchases, as theinformation that consumers obtain through advertisements motivates them more in makingtheir purchasing decisions, and it also positively affects the purchasing decision of consumers amongstudents at Mardin University. Thus, the study concluded that the impact of electronicadvertising and its attraction on consumers' purchasing decisions was important, especiallywithregard to awareness, as awareness The product in electronic advertising works to provideconsumers with sufficient information that affects their purchasing decisions. At the highlevel, the percentage was estimated at 76%. The study also reached a set of recommendations andtheresults that were drawn from it: building trust with consumers, conducting more researchthat provides additional information about these modern technologies related to electronicadvertising issues, and their impact on consumer behavior, and working to educate consumersabout their rights, and empowering them to make decisions about their information. Keywords: Technology, Electronic Advertising, Consumer, Purchasing Decision

Description

Keywords

İşletme, Business Administration

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

164