MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Taşımalı eğitim: Öğretmen ve öğrenci görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Mardin Artuklu Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu araştırmanın amacı, taşımalı eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada 2016-2017 öğretim yılında taşımalı eğitim kapsamında yer alan Mardin ili taşıma kapsamındaki X okulunun öğrenci ve öğretmenleri ile görüşmeler yapılarak taşımalı eğitimle ilgili çeşitli nitel veriler sunulmuştur. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bazı sonuçlar ise şunlardır: Taşımalı eğitimde çalışan şoförlerin niteliği, yemeğin kalitesi ve hafta sonu eğitsel etkinliklere katılamama gibi sıkıntılar mevcuttur. Bu sıkıntıların ortadan kaldırılabilmesi için şunlar yapılmalıdır: Şoförler en az lise mezunu kişiler arasından seçilerek, şoförlerin yaptığı iş ile ilgili eğitim alması sağlanmalıdır. Yemeklerde hijyene ve lezzete dikkat edilmelidir. Öğrencilerin hafta sonu etkinliklerine katılmasına yönelik bazı tedbirler alınmalıdır.
The purpose of this research is to determine the teachers and students'views on the practice of the transported education. During the 2016-2017 academic year, interviews were held with the students and teachers of X school in the province of Mardin within the scope of the transported education and various qualitative data about this were presented. Descriptive and content analysis methods were used in the analysis of the data. According to the results obtained from the survey, there are some troubles, such as the quality of the drivers working in transported education, the quality of the food and the inability to attend the weekend educational activities. In order to remove these troubles, the following must be done: Drivers should be selected from among at least high school graduates and they must be trained in the work they do. In addition, hygiene and taste should be considered in the meals. Some measures must be taken to allow students to participate in weekend activities.

Description

Keywords

Taşımalı eğitim, akademik başarı, taşıma servisi, nitel araştırma, Transported education, academic achievement, transportotion service, qualitative research, Eğitim ve Öğretim, Education and Training, Akademik başarı, Academic achievement, Eğitim sistemi, Education system, Mardin, Mardin, Sürücüler, Drivers, Taşımalı eğitim, Transported education, Öğrenci görüşleri, Opinions of students, Öğretmen görüşleri, Teacher opinions

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

34