MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Bourdieucu toplumsal ayrım pratiklerinin sosyal medyaya yansımaları: Facebook ve Instagram örneği

dc.contributor.advisor Pekasil, Tahir
dc.contributor.author Pekasil, Tahir
dc.contributor.other Department of Sociology / Sosyoloji Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:26Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:26Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, bireylerin toplumsal ayrım pratiklerinin Facebook ve Instagram sosyal medya platformlarındaki yansımalarına odaklanmaktadır. Bireyler, toplumsal yaşamda kendilerini başkalarından farklılaştırmada birtakım stratejiler kullanırlar. Bu stratejiler temelde habitus, alan ve sermaye ile yakından bağlantılıdır. Bireylerin habitusları onlara belirli alanlarda nasıl davranmaları gerektiğine ilişkin birtakım pratik yatkınlıkları sağlar. Öte yandan alanlar da belirli türden habitusların ortaya çıkmasını sağlar. Sermaye biçimi ise bireylerin farklı alanlardaki gücünü ve meşruiyetini pekiştirmektedir. Bu anlamda bireylerin devamlı bir iktidar mücadelesi içerisinde bulunduğu iddiası, Pierre Bourdieu'nun araştırmalarının merkezi konusunu oluşturmaktadır. Gündelik toplumsal ilişkilerde olduğu gibi bireyler, beğeni tercihleri ve sermaye çevrimi yoluyla sosyal medya platformlarında da kendilerini başkalarından ayırt edebilmektedir. Bu iktidar mücadelesi, birtakım kültürel beğeni kalıpları ve belirli alanlardaki sermaye çevrimi dolayımında tezahür etmektedir. Bu anlamda toplumsal yaşamda bireylerin kendilerini başkalarından ayırt etme pratiklerine başvurdukları kadar bu ayrım pratiklerinin sosyal medya platformlarına da yansıdığı söylenebilir. en_US
dc.description.abstract This research focuses on the reflection of individuals' social distinction practices on Facebook and Instagram social media platforms. Individuals use a number of strategies to differentiate themselves from others in social life. These strategies are basically closely linked to habitus, field and capital. The habitus of individuals provides them with some practical predispositions to how they should behave in certain fields. On the other hand, fields also allow the emergence of certain types of habitus. The form of capital reinforces the strength and legitimacy of individuals in different fields. In this sense, the claim that individuals are in a constant struggle for power constitutes the central subject of Pierre Bourdieu's researches. As in everyday social relationships, individuals can distinguish themselves from others on social media platforms through their preferences and capital cycle. This struggle for power is manifested through a number of cultural tastes and patterns of capital cycles in certain fields. In this sense, it can be said that these distinction practices are reflected in social media platforms as well as individuals apply to the practices of distinguishing themselves from others. en_US
dc.identifier.endpage 180 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtAgfR4Xo1mFsZVvd4--E3J7jLHEhQEJQbt9vjinPKF7p
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3817
dc.identifier.yoktezid 633487 en_US
dc.institutionauthor Ölçer, Hamit
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject habitus en_US
dc.subject alan en_US
dc.subject sermaye en_US
dc.subject beğeni en_US
dc.subject sosyal medya en_US
dc.subject Pierre Bourdieu en_US
dc.subject habitus en_US
dc.subject field en_US
dc.subject capital en_US
dc.subject taste en_US
dc.subject social media en_US
dc.subject Pierre Bourdieu en_US
dc.subject Sosyoloji en_US
dc.subject Sociology en_US
dc.subject Alan kuramı en_US
dc.subject Field theory en_US
dc.subject Bourdieu, Pierre en_US
dc.subject Bourdieu, Pierre en_US
dc.subject Facebook en_US
dc.subject Facebook en_US
dc.subject Habitus en_US
dc.subject Habitus en_US
dc.subject Sermaye en_US
dc.subject Capital en_US
dc.subject Sosyal medya en_US
dc.subject Social media en_US
dc.subject Sosyal sınıf en_US
dc.subject Social class en_US
dc.subject İnstagram en_US
dc.subject Instagram en_US
dc.title Bourdieucu toplumsal ayrım pratiklerinin sosyal medyaya yansımaları: Facebook ve Instagram örneği en_US
dc.title.alternative Reflections of Bourdieusian social distinction practices on social media: The cases of Facebook and Instagram en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bff3de10-45ef-4406-b76f-9b02b4055d21
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bff3de10-45ef-4406-b76f-9b02b4055d21
relation.isOrgUnitOfPublication 574dc826-f9cf-4e37-b80f-bf202c0b5c16
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 574dc826-f9cf-4e37-b80f-bf202c0b5c16

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
633487.pdf
Size:
25.24 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text