MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Aday öğretmenlerin eğitim hakkına ilişkin algılar

dc.contributor.advisor Beltekin, Nurettin
dc.contributor.author Beltekin, Nurettin
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:57Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:57Z
dc.date.issued 2017
dc.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada eğitim hakkı algısı ve eğitim hakkı ihlalleri saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın evreni 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Mardin Artuklu Üniversitesi'nde pedagojik formasyon eğitimi alan 181'i kadın, 139'u erkek toplam 320 aday öğretmendir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak geliştirilen yazılı görüşme formu kullanılmıştır. Veriler analiz edilerek verilen cevaplan gruplandırılarak frekansları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda aday öğretmenlerin çevrelerinde gördükleri yada yaşadıkları eğitim hakkı ihlalleri belirlenmiştir. en_US
dc.description.abstract In this study, the right to education was perceived and violations of the right to education were tried to be detected. The student's universe teaches a total of 320 candidates, 181 female and 139 male, who have been trained in pedagogical formation at Mardin Artuklu University during the 2015-2016 academic year. Qualitative research method is used. Written interview form developed as data collection tool was used. The data were analyzed and the answers were grouped and their frequencies were determined. The most common violation of the right to education has been determined as the result of the research. en_US
dc.identifier.endpage 32 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGSsuju1LDaYvUNyP-n7cRHlX6RogzSVnnK7FDoSJWDmG
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3663
dc.identifier.yoktezid 622955 en_US
dc.institutionauthor Çete, Ufuk
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Eğitim hakkı en_US
dc.subject Education rights en_US
dc.subject Öğretmen adayları = en_US
dc.title Aday öğretmenlerin eğitim hakkına ilişkin algılar en_US
dc.title.alternative The relationship between candidate teachers about education en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 16a1a945-3dc9-47b6-8688-0c4de33020bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 16a1a945-3dc9-47b6-8688-0c4de33020bf
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
622955.pdf
Size:
211.88 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text