MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

A netnographic analysıs of tourists' memorable tourısm experıences: the case of historical Egyptian (Spice) Bazaar ın Istanbul

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Emerald Group Publishing Ltd

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

PurposeTo provide visitors with a variety of experiences, tourism is a collection of activities that might leave a lasting impact on them. Anticipating and understanding what makes visitors memorable can give destinations and tourism marketers a competitive advantage. Regarding this, the purpose of this study is to investigate the memorable tourism experiences of international tourists who have visited the Egyptian (Spice) Bazaar in Istanbul.Design/methodology/approachThe comments made by travelers from abroad on TripAdvisor following their experiences were examined using a netnographic analysis methodology. The data were collected from the most recent to the oldest comments posted on tourist experiences about historical Egyptian (spice) bazaar (n: 825).FindingsIn line with the findings obtained from the reviews examined, six components were determined that make the tourists' experiences memorable: ambience (1), novelty (2), hedonism (3), local culture (4), knowledge (5) and price (6).Originality/valueThe memorable Egyptian (Spice) Bazaar experiences of international tourists analyzed within the scope of the research were in line with the dimensions of novelty, hedonism, knowledge and local culture of the study conducted by (Kim & Ritchie, 2014); ambience and product price were found to be the two different dimensions. It can be stated that results of the study can help to develop effective strategies to improve the competitiveness of the destination.

Description

Keywords

Egyptian (Spice) Bazaar, Memorable Tourism Experiences, Local Products, Heritage Site, Istanbul

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q2

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page