MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Distant local-guided tour perceptions and experiences of online travellers

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Sage Journals

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
Öğrencilere belirli bir bölgenin veya ülkenin kültürel ve tarihi mirasını tanıma fırsatı sunduğundan, öğrencilerin tarihi yapıları, müzeleri, sanat eserlerini, gelenekleri ve diğer kültürel öğeleri daha iyi anlayan bireyler yetiştirmek. Öğrencilere turizm sektörü, turizm rehberliği veya seyahat işletmeciliği alanında başarılı bir kariyer yapabilmeleri için turizm endüstrisinin işleyişi, Türkiye’nin tarihi, kültürü ve coğrafyası, sürdürülebilirlik, etik ve diğer önemli konular hakkında beceri ve bilgiyi kazanmalarını sağlayacak nitelikte turist rehberleri yetiştirmek. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede İngilizce ve orta düzeyde ikinci bir yabancı dili bilen; Türkiye’nin doğal, tarihi ve kültürel çekicilikleri hakkında bilgi sahibi; insan ilişkilerinde iyi iletişim becerilerinde yetenekli; olay ve olguları yorumlarken analitik düşünebilen; sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş; hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip; liderlik ve temsil yeteneği olan; nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

This paper investigated travellers’ perceptions and experiences of using distant local guided tours during the COVID-19 pandemic utilising a qualitative methodology. The reviews’ content of online travellers regarding distant local-guided tours offered by a sharing economy platform – Withlocals – in different destinations was analysed. The results demonstrated that travellers’ distant local-guided tour experiences include celebration, togetherness and socialising, escape and relaxation, memorable, educational, and hedonic components. Additionally, travellers perceived distant local-guided tours as an alternative travel type, preparation for an actual visit, and inspiration for face-to-face experiences. Therefore, distant local-guided tours can be defined as engaging alternative travel types that provide multidimensional experiences and help explore a destination before the in-person visit. Apart from playing a guidance role for scholars and practitioners, this research fills the gap of research on distant local-guided tours in the literature. However, future attempts could shed more light on the subject

Description

Keywords

alternative travel type; COVID-19; Distant local-guided tour; online traveller; sharing economy; tour experience

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q2

Scopus Q

Source

Journal of Vacation Marketing

Volume

Issue

Start Page

End Page