MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Türkiye'deki yasal önlemlere karşı E- tüketici memnuniyetinin boyutu

dc.contributor.advisor Aloklah, Wıssam Aldıen
dc.contributor.author Aloklah, Wıssam Aldıen
dc.contributor.other Department of Political Science and International Relations / Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:28Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:28Z
dc.date.issued 2022
dc.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract E-ticaret fikri mülkiyet haklarının mahremiyet ihlali, çevrimiçi korsanlık, istenmeyen ticari e-reklam ve diğer dolandırıcılık gibi e-tüketiciyi tehdit eden birçok faaliyetleri barındırmaktadır. E-ticaretin sanal küresel pazara kolay erişim, dağıtım maliyetlerini düşürmesi ve tüketicilerle daha sağlıklı bir ilişki kurmak için zaman kazandırması gibi birçok avantajı olmasına rağmen, yasal ve güvenlik riskleri dijital ortamda hala büyük bir tehdit olmaya devam ediyor. Bu nedenle, e-ticaret konusunda tüketicilerin elektronik güvenliği büyük önem taşımaktadır. E-tüketicinin korunmasına yönelik, internet üzerinden alım ve satımı düzenleyen kanun ve yönetmelikler bulunmaktadır. Yapılan bu çalışmada e-ticarete ilişkin yasal ortam ve elektronik sözleşmelerin niteliği, ardından Türkiye' deki elektronik tüketicinin korunması ve uyuşmazlık konulara ilişkin mevcut yasal yetki boyutu tartışılmıştır. Çalışma 443 kişinin katıldığı anket uygulamasından elde edilen verilerin analizi sonrasında; elektronik tüketici güvenliği, e-tüketicinin yasal prosedürler hakkında bilgisi, e-ticaret deneyimi ile Türkiye'de çevrimiçi satın almayla ilgili yasal önlemler arasında istatistiksel olarak anlamlı birkaç (doğrudan ve ters) korelasyon olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract Consumer protection in e-commerce business has many serious threats such as privacy infringement of intellectual property rights, online piracy, unsolicited commercial e-advertising, and other fraudulent activities etc. Although there are many advantages of e-commerce such as easy access to the virtual global market, which reduces distribution costs, and also saves time to build a healthier relationship with consumers etc., legal and security risks are still a major threat in the digital market. Therefore, for the proper functioning of e-commerce, consumer electronic security is of paramount importance. There are laws and regulations governing online purchases and sales, and in this research, the legal environment with regard to e-commerce and the nature of electronic contracts in general and in Turkey in particular has been reviewed extensively, and the most important justifications for electronic consumer protection and the aspect of jurisdiction related to disputes and issues were discussed in e-commerce. Through the applied study that was conducted based on the sample of 443 participants in the questionnaire designated for this study, and after analyzing the data, it was found that there are several (direct and inverse) correlations with statistical significance between electronic consumer confidence, legal knowledge and experience of dealing with online purchasing techniques and electronic consumer protection procedures in Turkey. en_US
dc.identifier.endpage 191 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCA3jPBMTsyHZdVJqz91g_4yk4eDbdP-rrOy1FQpPsAmi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4018
dc.identifier.yoktezid 745223 en_US
dc.institutionauthor Abdullatıf, Mohamad
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Türkiye'deki yasal önlemlere karşı E- tüketici memnuniyetinin boyutu en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 9c40f00d-1517-4ad5-b280-46a8725c1d18
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9c40f00d-1517-4ad5-b280-46a8725c1d18
relation.isOrgUnitOfPublication 3fe5ed1c-f317-4c28-8020-f9a8518d1e1d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 3fe5ed1c-f317-4c28-8020-f9a8518d1e1d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
745223.pdf
Size:
2.55 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text