MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Career Aspirations of Refugee Women in Turkey Within the Context of Higher Education

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Palgrave Macmillan Ltd

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.
Organizational Unit
Department of Economics / İktisat Bölümü
Ekonomi, hızla gelişen bir bilim dalıdır. Küreselleşme süreci, hızlanan teknolojik ilerleme ve artan uluslararası rekabet, ekonomik sorunları anlamanın ve çözmenin önemini istikrarlı bir şekilde artırmaktadır. Genel olarak, iktisatın ve iktisatçıların rolü, çeşitli sosyal ve ekonomik politikaların nasıl tasarlanacağı ve uygulanacağı da dahil olmak üzere genişliyor. Mardin Artuklu Üniversitesi İktisat Bölümü'nün misyonu, hem öğretim hem de araştırma yoluyla, toplumumuzun şimdi ve gelecekte karşılaşacağı küresel, ulusal ve yerel ekonomik sorunların daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır. Mardin Artuklu Üniversite İktisat Bölümünde lisans ve lisansüstü programlar yürütülmektedir. İktisat Bölümü lisans programının amacı, iktisat teorisi ve uygulamalı istatistiksel yöntemlere sağlam bir teorik temel sağlamaktır. Lisans programlarımızın temel hedefleri: - Öğrencilerimize yaşam boyu öğrenmenin temelini oluşturmak için uygun analitik becerileri sağlamak; - Öğrencilerimizin politika okuryazarı olmalarını ve böylece vatandaş olarak daha bilgili olmalarını sağlamak; - Öğrencileri iş dünyasına tanıtmak, sınıfta öğretimi pekiştirmek ve kariyer hedeflerinin geliştirilmesine ve ilerletilmesine yardımcı olmak için işbirlikli eğitim de dahil olmak üzere deneyimsel öğrenmenin kullanımını teşvik etmek; - Öğrencilerimizi uygulamalı ekonomistler olarak başarılı kariyerlere hazırlamak; ve - Lisans öğrencilerimizi ekonomi, hukuk ve işletme alanlarında lisansüstü eğitime hazırlamak. Lisanüstü programlar tezli ve tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarını kapsamaktadır. Lisanüstü programların genel amacı ise, makroekonomi, mikroekonomi ve ekonometri alanındaki temel konuların anlaşılmasını derinleştirmek için tasarlanmıştır.

Journal Issue

Events

Abstract

Access to higher education for refugees remains a focal point in discussions concerning human rights. In the aftermath of the Syrian civil war, T & uuml;rkiye has become a significant host country for forcibly displaced individuals. While the Turkish government has implemented an open-door policy toward refugees, the actual participation of women in higher education and the workforce falls short of anticipated levels. Through the lens of Amartya Sen's Capability Approach (CA), this study delves into the perspectives of Syrian refugee women regarding their experiences with higher education in T & uuml;rkiye and investigates how their educational pursuits shape their career aspirations. Employing a qualitative methodology involving semi-structured interviews, this research examines the viewpoints of 40 women enrolled in a state university in T & uuml;rkiye. The findings underscore the role of higher education in enhancing women's career-related skills, fostering their awareness of rights, and predominantly fostering optimistic outlooks toward future labor market engagement.

Description

SAKIZ, Halis/0000-0003-2406-1011

Keywords

Career Aspirations, Capability Approach, Higher Education, Women, Refugee, T & Uuml, Rkiye

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Q4

Scopus Q

Q1

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page