MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yiyecek İçecek İşletmelerinin Kültürel Değeri Salaş Mekânlar Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmada, yiyecek içecek işletmelerinin kültürel değeri olarak görülen, “salaş mekân” kavramsal olarak değerlendirilerek “salaş mekân” nedir sorusuna kapsamlı bir yanıt vermek amaçlanmıştır. Bu amaçla ulusal ve uluslararası literatür kapsamlı olarak taranmıştır. Elde edilen bulgularda salaş mekânların, genellikle mütevazı dekorasyonları ve uygun fiyatlı menüleri ile bilinen, samimi ve rahat ortamlar sunan işletmeler olduğu belirlenmiştir. Bu mekânların, yerel kültürün ve toplumsal ilişkilerin önemli bir parçası olarak öne çıktığı tespit edilmiştir. Çalışmada, salaş mekânların kavramsal olarak değerlendirilmesinin yanı sıra kültürel mirası koruma, topluluk duygusunu pekiştirme ve sosyal etkileşimi artırma potansiyelleri olduğu tespit edilmiştir. Literatür ile desteklenen bu çalışmanın sonuçları, bu işletmelerin sürdürülebilirliğini ve kültürel önemini vurgulamaktadır. Çalışmada sonuçların yiyecek içecek sektöründe gelecekteki araştırmalara ışık tutması umut edilmektedir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Journal of Tourism and Gastronomy Studies

Volume

13

Issue

1

Start Page

1005

End Page

1023