MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Pierre Soulages Resminde Outrenoir (Siyahötesi) Kavramının Teorik Yapısı

dc.authorid 0000-0002-9317-8267
dc.authorscopusid 58144155200
dc.authorwosid J-3325-2015
dc.contributor.author Şahin, Okan
dc.contributor.other Department of History of Art / Sanat Tarihi Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-27T12:00:22Z
dc.date.available 2023-12-27T12:00:22Z
dc.date.issued 2023
dc.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü en_US
dc.description.abstract Pierre Soulages, Avrupa resminde yirminci yüzyılın ikinci yarısı itibariyle etkinliği hissedilen bir sanatçıdır. 1950’li yıllarda soyut dışavurumculuğa yakın gelişen Paris kökenli taşizm (tachisme – lekecilik) akımı içerisinde ismi anılan sanatçının resim tarzı, taşizmin lirik soyutlamacı anlayışı içerisinde şekillenmiştir. Sanatçının siyahötesi olarak tanımladığı resimleri ise geç dönemi olarak kabul edilebilecek olan 1980’li yıllar itibariyle başlayıp 2000’li yılların ortalarına dek süren ve siyah renk kullanımının yoğunluklu olarak hissedildiği bir resimleme anlayışı içerisinde şekillenmiştir. Siyahötesilik, Soulages resmi içerisinde sadece biçimsel bir yöntemi tanımlamaz. Bu yaklaşım Soulages’ın siyahı merkezde olarak kurguladığı geç dönem resimlerinin teorik şemasını da ifade eder. Bu çalışma siyahötesi kavramının Soulages resminde sözü edilen teorik çerçevesini ortaya koymayı amaçlayarak, siyahın ontolojisini bahsedilen teorik çerçeve bağlamında ele almaktadır. en_US
dc.description.citation Pierre Soulages, Avrupa resminde yirminci yüzyılın ikinci yarısı itibariyle etkinliği hissedilen bir sanatçıdır. 1950’li yıllarda soyut dışavurumculuğa yakın gelişen Paris kökenli taşizm (tachisme – lekecilik) akımı içerisinde ismi anılan sanatçının resim tarzı, taşizmin lirik soyutlamacı anlayışı içerisinde şekillenmiştir. Sanatçının siyahötesi olarak tanımladığı resimleri ise geç dönemi olarak kabul edilebilecek olan 1980’li yıllar itibariyle başlayıp 2000’li yılların ortalarına dek süren ve siyah renk kullanımının yoğunluklu olarak hissedildiği bir resimleme anlayışı içerisinde şekillenmiştir. Siyahötesilik, Soulages resmi içerisinde sadece biçimsel bir yöntemi tanımlamaz. Bu yaklaşım Soulages’ın siyahı merkezde olarak kurguladığı geç dönem resimlerinin teorik şemasını da ifade eder. Bu çalışma siyahötesi kavramının Soulages resminde sözü edilen teorik çerçevesini ortaya koymayı amaçlayarak, siyahın ontolojisini bahsedilen teorik çerçeve bağlamında ele almaktadır. en_US
dc.identifier.doi 10.46372/arts.1313335
dc.identifier.endpage 129 en_US
dc.identifier.issue 10 en_US
dc.identifier.startpage 112 en_US
dc.identifier.trdizinid 1195969
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5261
dc.institutionauthor Şahin, Okan
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject siyah, siyahötesi, pierre soulages, taşizm, resim teorisi en_US
dc.title Pierre Soulages Resminde Outrenoir (Siyahötesi) Kavramının Teorik Yapısı en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 8f4f6c59-253c-4109-a854-0cf8225588be
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8f4f6c59-253c-4109-a854-0cf8225588be
relation.isOrgUnitOfPublication 0a6bd76d-ed52-4dbd-a1b2-3c94bd311111
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 0a6bd76d-ed52-4dbd-a1b2-3c94bd311111

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Pierre Soulages Resminde Outrenoir (Siyahötesi) Kavramının Teorik Yapısı.pdf
Size:
1.59 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: