DİL ÖĞRETİMİ ve OYUN -ÇOKLU ZEKÂ TEORİSİ IŞIĞINDA

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
02.02. Department of Arabic Language and Literature / Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü
Arap Dili ve Edebiyatı bilim dalında yürütülen eğitim ve öğretim süreci, dört yıldır. Bu öğretim programı, öğrencilere öncelikle, öğrendikleri yabancı dilde üstün yeterlilik düzeyi kazandırmayı amaçlar. Bölümde gerçekleştirilen eğitim ve öğretim süresi sonunda "lisans" diploması verilir. Programı tamamlayanlara “Mardin Artuklu Üniversitesi Lisans Diploması” ve “Filolog” unvanı verilir.

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada yabancı dil öğretiminde kullanılagelen eğitsel oyunların çoklu zekâ kuramı açısından değerlendirilmesi ele alındı. Dil öğretiminin önemine dikkat çektikten sonra, oyunun genelde eğitim sahasında, özelde ise dil öğretimi alanındaki yerinden bahsedildi. Son olarak insan yeteneklerine yeni bir tanım getiren çoklu zekâ kuramının eğitsel oyunlara dil öğretimi açısından bakışı incelendi.
This study reviews from the perspective of multiple intelligence theory certain educational games that have been used in foreign language teaching. It first underlines the significance of language teaching and goes on to mention the place of games in education in general and in language teaching in particular. Lastly, the study examines how multiple intelligence theory, which redefines human talents, views educational games with regards to language teaching.

Description

Keywords

Din Bilimi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi

Volume

14

Issue

1

Start Page

71

End Page

83
Page Views

3

checked on Oct 04, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available