Beşinci Düzey Liderliğin Kavramsal ve Uygulamalı İncelenmesi
dc.contributor.author | Karadaş, Halil | |
dc.contributor.author | Karadaş, Halil | |
dc.contributor.other | Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü | |
dc.date.accessioned | 2025-05-15T19:25:26Z | |
dc.date.available | 2025-05-15T19:25:26Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.department | Artuklu University | en_US |
dc.department-temp | T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Mardin Artuklu Üniversitesi | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Beşinci Düzey Liderliğin kavramsal açıdan incelemek ve devlet okullarındaki müdürlerin liderlik davranışlarını Beşinci Düzey Liderlik açısından araştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2022-2023 yılında Mardin ilinde, çeşitli branşlarda çalışan 26 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri altı soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Beşinci Düzey Liderliğin karakteristik özelliklerinden alçak gönüllülük ve empati kurmanın, öğretmenlerin istekli bir şekilde okula gitmelerine katkı sunduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada Beşinci Düzey Liderler ile çalışan öğretmenlerin mutlu ve huzurlu bir şekilde işe gittikleri, mesleki öz yeterliklerine katkı sunulduğu tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan diğer sonuçlara göre okul müdürleri genel anlamda Beşinci Düzey Liderlik davranışlarından uzak bir profil sergilemektedirler. Öğretmenlerin görmek istedikleri müdür profili alçakgönüllü, bilgili, lisansüstü eğitim düzeyi olan, öğretmenleri anlamaya çalışan, kendini sürekli geliştiren, iletişime açık ve dış görünüşe önem veren bir yönetici olması yönündedir. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18069/firatsbed.1470631 | |
dc.identifier.endpage | 50 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-9702 | |
dc.identifier.issn | 2149-3243 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 35 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18069/firatsbed.1470631 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/8925 | |
dc.identifier.volume | 35 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Beşinci Düzey Liderliğin Kavramsal ve Uygulamalı İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126 |