MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Increasing visual perception in architecture education: An architectural representation study

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

intellect Ltd

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Architecture / Mimarlık Bölümü
Mayıs 2007 tarihinde 5662 Sayılı Kanun ile kurulan T.C. Mardin Artuklu Üniversitesi, binlerce yıllık köklü bir tarihe dayanan coğrafyada; içinde çeşitli dil, din ve kültürel zenginlikleri barındıran Mardin şehri ve çevresinin sosyal ve kültürel ortamına katkıda bulunarak, Türkiye’de bulunan Üniversiteler ile Ortadoğu’daki üniversiteler arasında köprü oluşturmayı hedeflemektedir. Mimarlık Bölümü de üniversite ile aynı sene kurulmuş ve 2012 yılından 2023 yılı başına kadar Mardin eski kent merkezinde, on dokuzuncu yüzyılın son çeyreğinde inşa edilen ve 1996 yılına dek Mardin Hükümet Konağı olarak kullanılan yapıda; 2023 Bahar Dönemi ile birlikte Merkezi Kampüsteki Edebiyat Fakültesi Ek Binası'nda faaliyetini sürdürmektedir. Bölümümüz; hem akademik kadrosunun vizyonu hem de konumu ile Mardin’in özgün kentsel dokusundan ve sosyo-kültürel dinamiklerinden son derece yoğun bir biçimde beslenmektedir. Kuruluşundan bu yana yerel dinamiklerden beslenen ancak ulusal ve uluslararası alanda aktif yaratıcı, eleştirel ve yenilikçi bir eğitim anlayışı sürdürülmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

Representation is a tool that facilitates the transfer of an idea. Architectural repre-sentations not only help differentiate the thoughts that the designer has in his mind, but also create a space where he can simplify what he has in mind when uploading it. This article makes a study on developing visual perception ability by including architecture students in the education process. Representation has become a necessary tool, especially in conveying thoughts. In this study, repre-sentation was analysed by architecture students through the five structures designed by Louis Kahn, one of the famous architects of the twentieth century. Students were asked to discover the remarkable features of buildings and produced 15 x 15 cm2 architectural representations. As a result, the student's perception of these buildings increased significantly and provided lesson hours to be more productive while creating architectural representations.

Description

KUTLU, IZZETTIN/0000-0002-5546-5548; NAYEB, Aslan/0000-0002-8532-9440

Keywords

Architectural Design, Representation, Paradigm, Design Education, Architectural History, Visibility, Exhibition, Computer-Aided Design, Louis Kahn

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

N/A

Source

Volume

10

Issue

3

Start Page

329

End Page

343