MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

SIRALI CÜMLE ÜZERİNE BİR İNCELEME

dc.contributor.author Serdal Kara
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:42Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:42Z
dc.date.issued 2012
dc.department [Belirlenecek] en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Türk dili üzerine yapılan çalışmalara bakıldığında dilbilimcilerin cümle tanımlamalarının hemen hemen aynı olduğu, ancak birbirine çeşitli şekillerde bağlanan birden fazla bağımsız cümlenin tanımlaması ya da sınıflandırması konusunda ayrılığa düştüğü görülmektedir. Bu durumun temel nedeni bazı dilbilimcilerin konuyu biçimsel, bazılarının ise anlamsal yönden ele almasıdır. Sıralı cümlelerle ilgili çalışmalar incelendiğinde bu cümle türünün farklı başlıklar altında ele alındığı ve konu ile ilgili farklı tanımlar yapıldığı görülmektedir. Bu tanımlara bakıldığında sıralı cümlelerin sadece virgül ya da noktalı virgülle ayrılan bir cümle türü mü; yoksa bağlaçlarla bağlanan cümlelerin de mi bu cümle türüne dahil edilmesi gerektiği konusunda farklı yaklaşımlar olduğu tespit edilmektedir. Ayrıca öge ortaklığının da sıralı cümle için belirleyici bir unsur olup olamayacağı konusunda da farklı görüşler yer almaktadır. Bu bakış açılarına bağlı olarak bu cümle türü ile ilgili çeşitli şekillerde sınıflandırma yapılmaktadır. Bu tür sınıflandırmaların yanı sıra, sıralı cümleleri oluşturan bağımsız cümleler arasındaki anlamsal ilişkiye dayalı sınıflandırmalar da bulunmaktadır. Bir cümlenin yapı yönünden sınıflandırılıp sınıflandırılamayacağı da tartışılan konular arasında yer almaktadır. Bu nedenle sıralı cümlelerin yapı yönünden mi, yoksa bağlanış şekillerine göre mi ele alması gerektiği üzerine farklı bakış açılarının geliştiği görülmektedir. Biz de çalışmamızın amacına uygun olarak, bu cümle türü ile ilgili başlıca yaklaşımları verdikten sonra ortak bir sonuç elde edip sıralı cümleleri sınıflandırmaya çalışacağız. en_US
dc.description.abstract Looking at studies on Turkish Language, it is understood that linguists’ “sentence” descriptions are almost the same, however they think differently on the issue of description or classification of more than one independent sentences which are attached each other in different ways. The main reason of this is that while some linguists focus on form of the issue, others focus on semantic. When one analyses studies about coordinate sentences one can see that this type of sentence is dealt with under various headings and that different definitions are given for it. When one looks at these definitions one can determine different approaches: are coordinate sentences just a type of sentence that is subdivided through comma or semicolon, or must it be included in the sentences that linked through conjunctions? Besides there exist different opinions concerning whether nor not the sharing of an element is a feature that defines a coordinate sentence. Depending on what point of view one takes one arrives at different results at concerning this type of sentence and one classifies it in different ways. In addition to these classification, there is a classification based on semantic relations between independent sentences constituting coordinate sentences. Whether or not a sentence can be classified on the basis of its structure is a widely debated topic. For this reason one can see that different points of view have developed concerning whether coordinate sentences should be considered according to their structure or according to the types of conjunction. After having presented the main approaches concerning this type of sentence this article will attempt to arrive at a synthesis and to classify coordinate sentences in a considered manner. en_US
dc.identifier.endpage 2171 en_US
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.issue 4 b en_US
dc.identifier.startpage 2163 en_US
dc.identifier.trdizinid 295992
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprMU9Ua3lNZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1501
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Dergi en_US]
dc.subject Dans en_US
dc.subject Sosyal Bilimler en_US
dc.subject Matematiksel Metotlar en_US
dc.subject Felsefe en_US
dc.subject Sosyal Bilimler en_US
dc.subject Biyotıp en_US
dc.subject Etik en_US
dc.subject Bilgi en_US
dc.subject Belge Yönetimi en_US
dc.subject Britanya Adaları Edebiyatı en_US
dc.subject Nüfus İstatistikleri Bilimi en_US
dc.subject Şiir en_US
dc.subject Aile Çalışmaları en_US
dc.subject PsikolojiUygulamalı en_US
dc.subject Folklor en_US
dc.subject Davranış Bilimleri en_US
dc.subject Yöneylem en_US
dc.subject Araştırma ve Yönetim Bilimi en_US
dc.subject Beslenme ve Diyetetik en_US
dc.subject Tarih en_US
dc.subject Dil ve Dil Bilim en_US
dc.subject Ortaçağ ve Rönesans Çalışmaları en_US
dc.subject Kriminoloji ve Ceza Bilimi en_US
dc.subject Amerikan Edebiyatı en_US
dc.subject Edebi Teori ve Eleştiri en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Sosyal en_US
dc.subject İş en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Matematik en_US
dc.subject Edebiyat (Romantizm) en_US
dc.subject Etnik Çalışmalar en_US
dc.subject Mantık en_US
dc.subject Tiyatro en_US
dc.subject Planlama ve Gelişim en_US
dc.subject Asya Çalışmaları en_US
dc.subject İşletme Finans en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Deneysel en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Bilimsel Disiplinler en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Klinik en_US
dc.subject Kültürel Çalışmalar en_US
dc.subject Sosyoloji en_US
dc.subject Uluslararası İlişkiler en_US
dc.subject Dil Bilim en_US
dc.subject Çevre Çalışmaları en_US
dc.subject Otelcilik en_US
dc.subject Konaklama en_US
dc.subject Spor ve Turizm en_US
dc.subject Film en_US
dc.subject Radyo en_US
dc.subject Televizyon en_US
dc.subject Sanat en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Özel en_US
dc.subject Psikolojisi en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Kadın Araştırmaları en_US
dc.subject Afrika en_US
dc.subject Avustralya en_US
dc.subject Kanada Edebiyatı en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.subject Ergonomi en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Coğrafya en_US
dc.subject Hukuk en_US
dc.subject Klasikler en_US
dc.subject Sosyal Akımlar en_US
dc.subject Müzik en_US
dc.subject Din Bilimi en_US
dc.subject Fiziki Coğrafya en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Psikanaliz en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Biyolojik en_US
dc.subject Sağlık Politikaları ve Hizmetleri en_US
dc.subject Kentsel Çalışmalar en_US
dc.subject Alman en_US
dc.subject Flemenk en_US
dc.subject İskandinav Edebiyatı en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.subject Antropoloji en_US
dc.subject Endüstriyel İlişkiler ve İşgücü en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Sosyal Bilimler Tarihi en_US
dc.subject Arkeoloji en_US
dc.subject Edebiyat en_US
dc.subject Slav Edebiyatı en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Ortak Disiplinler en_US
dc.subject Kamu Yönetimi en_US
dc.subject Beşeri Bilimler en_US
dc.subject Ortak Disiplinler en_US
dc.subject Bilim Felsefesi ve Tarihi en_US
dc.subject Sosyal Çalışma en_US
dc.subject Siyasi Bilimler en_US
dc.subject Alan Çalışmaları en_US
dc.subject Sosyal Bilimler en_US
dc.subject Disiplinler Arası en_US
dc.subject Psikolojisi en_US
dc.subject Gelişim en_US
dc.subject Edebi İncelemeler en_US
dc.subject Madde Bağımlılığı en_US
dc.title SIRALI CÜMLE ÜZERİNE BİR İNCELEME en_US
dc.title.alternative A STUDY ON THE COORDINATE SENTENCE en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files