An Econometric Analysis on Factors Affecting Intra-Industry Trade in Turkish Automotive Industry

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
04.01. Department of Economics / İktisat Bölümü
Ekonomi, hızla gelişen bir bilim dalıdır. Küreselleşme süreci, hızlanan teknolojik ilerleme ve artan uluslararası rekabet, ekonomik sorunları anlamanın ve çözmenin önemini istikrarlı bir şekilde artırmaktadır. Genel olarak, iktisatın ve iktisatçıların rolü, çeşitli sosyal ve ekonomik politikaların nasıl tasarlanacağı ve uygulanacağı da dahil olmak üzere genişliyor. Mardin Artuklu Üniversitesi İktisat Bölümü'nün misyonu, hem öğretim hem de araştırma yoluyla, toplumumuzun şimdi ve gelecekte karşılaşacağı küresel, ulusal ve yerel ekonomik sorunların daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır. Mardin Artuklu Üniversite İktisat Bölümünde lisans ve lisansüstü programlar yürütülmektedir. İktisat Bölümü lisans programının amacı, iktisat teorisi ve uygulamalı istatistiksel yöntemlere sağlam bir teorik temel sağlamaktır. Lisans programlarımızın temel hedefleri: - Öğrencilerimize yaşam boyu öğrenmenin temelini oluşturmak için uygun analitik becerileri sağlamak; - Öğrencilerimizin politika okuryazarı olmalarını ve böylece vatandaş olarak daha bilgili olmalarını sağlamak; - Öğrencileri iş dünyasına tanıtmak, sınıfta öğretimi pekiştirmek ve kariyer hedeflerinin geliştirilmesine ve ilerletilmesine yardımcı olmak için işbirlikli eğitim de dahil olmak üzere deneyimsel öğrenmenin kullanımını teşvik etmek; - Öğrencilerimizi uygulamalı ekonomistler olarak başarılı kariyerlere hazırlamak; ve - Lisans öğrencilerimizi ekonomi, hukuk ve işletme alanlarında lisansüstü eğitime hazırlamak. Lisanüstü programlar tezli ve tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarını kapsamaktadır. Lisanüstü programların genel amacı ise, makroekonomi, mikroekonomi ve ekonometri alanındaki temel konuların anlaşılmasını derinleştirmek için tasarlanmıştır.

Journal Issue

Abstract

Purpose: It is to empirically examine the factors affecting intraindustry trade in the automotive sector between Turkey and 24 OECD member trade partners. Design/Methodology: The determinants of intra-industry trade were tested with panel data analysis in the automotive sector. As a result of the test carried out to determine the model, regression analysis was performed with the Driscoll-Kraay standard error estimation method. Findings: The variables market size, development level, and trade openness have a positive impact on intra-industrial trade, while the variables market size difference, income inequality, and geographical distance have a reverse impact on intra-industry trade. Bulgular: Piyasa büyüklüğü, kalkınma düzeyi ve dışa açıklık değişkenleri endüstri içi ticareti pozitif yönde; piyasa büyüklüğü farkı, kalkınma düzeyi farkı ve coğrafi uzaklık değişkenleri ise endüstri içi ticareti zıt yönde etkilemektedir. Limitations: Export and import data for 2003–2019 are used in international trade figures in the 3-digit Standard International Trade Classification, SITC Revision-3. Originality/Value: Empirical application on the factors affecting intra-industry trade in the Turkish automotive sector is considered to be important and different in terms of subject.

Description

Keywords

Automotive Industry, Driscoll-Kraay Standard Error, Intra-Industry Trade, Grubel Lloyd Index, Panel Data Analysis

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

14

Issue

27

Start Page

End Page

Page Views

6

checked on Oct 12, 2025

Downloads

520

checked on Oct 12, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

1

NO POVERTY
NO POVERTY Logo

2

ZERO HUNGER
ZERO HUNGER Logo

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo