MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Arapça ebced serisi ve Türkçe İstanbul serisi arasındaki yöntem farklılıkları

dc.contributor.advisor Aljarah, Amer
dc.contributor.author Kadad, Mustafa
dc.contributor.author Aljarah, Amer
dc.contributor.other Department of Basic Islamic Sciences / Temel İslam Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:29Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:29Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Arap Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract İlim ve medeniyet insanlar arasında ortaktır, bir binanın yapı taşları gibi birbirini tamamlar. İleri düzeyde bir ilim seviyeye ulaşmak için başarılı milletlerin tecrübelerinden yararlanılmalıdır. Buna binaen bu araştırma iki serisinden oluşur bu araştırma iki dil serisini tahlil eder ve vasıflandırır. Birincisi: silsiletü ebcedtir. Bu silsile ise Arapça öğrenen yabancılara yöneliktir. İkincisi ise: silsiletü İstanbul. Bu silsile ise Türkçe öğrenen yabancılara yöneliktir. Bu iki silsileyi karşılaştırmaya dayanır. Bu karşılaştırma metodu dil öğrenmede kullanılan yöntemdir. Kullanılan karşılaştırma metodunun amacı bu iki silsileyi ayrıntılı bir şekilde vasıflandırmaktır. Karşılaştırma yöntemi öğrenmede en iyi yöntemlerden biri sayılır. Bu Karşılaştırma yöntemi ilimleri daha iyi anlamamızı sağlar. Özelliklede dil bilimlerini daha iyi anlamamızı sağlar. Bu sebeple araştırmamızda iki farklı dil öğrenen yabancılar için Karşılaştırma yöntemine yer verdik. Bu araştırmada yabancıların daha iyi dil öğrenebilmeleri için iyi ve kötü noktalara değindik. Bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Bu araştırma giriş bölümü: dilin önemi ve dil öğrenmenin önemi, bu araştırmayı gerekli kılan sebepler üzerinde durulmuştur. Buna ek olarak giriş bölümünde bu araştırmanın zorluklarına ve çözümlerine, araştırmanın hedeflerine, bu konudaki diğer araştırmalara ve araştırmadaki metoda yer verilmiştir. birinci bölümde: araştırmada yer alan ıstılahlara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise: silsiletü ebcedin tahlili yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise: silsiletü İstanbul'un tahlili yapılmıştır. Dördüncü bölümde ise: silsiletü ebcedin ve silsiletü İstanbul karşılaştırılıp tahlil edilmiştir. Araştırmanın son bölümünde ise silsilerin çözümlerine ve neticelerine yer verilmiştir. Son olarak özetle bu araştırmanın yabancı dil öğrenenlere faydalı olmasını diliyorum. en_US
dc.description.abstract The scientific and civilizational structure is common to all human beings, based on complementarity and cooperation. We must take advantage of the successful experiences of nations in various fields in order to reach an advanced scientific and knowledge level. Accordingly, this research dealt with two educational linguistic series with a descriptive and analytical study for each of them, the first is the Abjad series for teaching Arabic to speakers of other languages, and the second is the Istanbul series for teaching the Turkish language to foreigners, relying on the reciprocal approach used in the study of languages and its teaching books to find an accurate description of the curriculum for each who are they. The comparative approach is considered one of the best scientific approaches that enables us to develop human sciences and others, especially the applied linguistic ones, so we worked in this research on a comparison between two linguistic methodologies for teaching two different languages for foreigners, to find out the positive and negative points in each of them to reach the most complete curricula in language education for foreigners. This research came in four chapters presented to her with an introduction that included a prelude to the importance of languages and their teaching and the rationale for the research and its difficulties, then we turned back to the research problem and its goals, mentioning some previous studies, then we presented the method of study in this research and the plan followed, and we have made the first chapter a theoretical introduction defining us concepts and terms Contained in the research, while the second chapter was an analytical study of the content of the Abjad series, IX as well as in the third chapter we made an analytical study of the Istanbul series, so we can come out of the previous two chapters with a fourth chapter in which we compare the analysis of the content of the two series, to stand in the conclusion of the research on the most important negative results and Ig Appiah in both of them, from which we draw recommendations that we propose to them that are useful in designing language curricula for foreigners. en_US
dc.identifier.endpage 160 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH1Lm3GC8GrQW9s1cQnluHZywrzrwg9Cr8TirXMmsBlix
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4019
dc.identifier.yoktezid 616124 en_US
dc.institutionauthor Kadad, Mustafa
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Karşılaştırma yöntemi en_US
dc.subject içerik analizi en_US
dc.subject silsiletü ebced en_US
dc.subject silsiletü İstanbul en_US
dc.subject Countermeasures en_US
dc.subject Content Analysis en_US
dc.subject The Abjad Series en_US
dc.subject The Istanbul Series en_US
dc.subject Doğu Dilleri ve Edebiyatı en_US
dc.subject Eastern Linguistics and Literature en_US
dc.subject Arapça en_US
dc.subject Arabic en_US
dc.subject Dil öğretimi en_US
dc.subject Language teaching en_US
dc.subject Karşılaştırma yöntemi en_US
dc.subject Comparative method en_US
dc.subject Karşılaştırmalı eğitim en_US
dc.subject Comparative education en_US
dc.subject Silsületi ebced en_US
dc.subject Abjad series en_US
dc.subject Silsületü İstanbul en_US
dc.subject İstanbul series en_US
dc.subject Türkçe öğretimi en_US
dc.subject Turkish teaching en_US
dc.subject Yabancı dil öğretimi en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.subject İçerik analizi en_US
dc.subject Content analysis en_US
dc.title Arapça ebced serisi ve Türkçe İstanbul serisi arasındaki yöntem farklılıkları en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 4170283f-bfb2-4e0f-a986-5e0bb177a838
relation.isAuthorOfPublication c79e0651-8e0e-42f1-a887-5a5d98bf1f6c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 4170283f-bfb2-4e0f-a986-5e0bb177a838
relation.isOrgUnitOfPublication 03ad6956-e2c2-4456-ac0d-307bff0faa27
relation.isOrgUnitOfPublication 23fce90d-7dea-453b-b2c6-d67d2cb5e6bc
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 03ad6956-e2c2-4456-ac0d-307bff0faa27

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
616124.pdf
Size:
88.18 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text