MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul Yöneticilerinde Algılanan Yaşam Kalitesi

dc.contributor.authorEkinci, Abdurrahman
dc.contributor.authorSakız, Halis
dc.contributor.authorBindak, Recep
dc.date.accessioned2019-05-15T09:13:22Z
dc.date.available2019-05-15T09:13:22Z
dc.date.issued2017
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.description.abstractBu makale Türkiye’de Güneydoğu Anadolu Bölgesinde görev yapmakta olan 127 okul yöneticisinin yaşam kalitesini çeşitli değişkenler açısından inceleyen bir araştırma bulgularından yola çıkılarak yazılmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin yaşam kalitesine dair kendi görüşleri, Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Ölçeği (WHOQOL-BREF) Türkçe formu kullanılarak alınmıştır. Araştırmada nicel desen kullanılmış ve analizler betimsel istatistik ve fark testleri (t-testi) ve korelasyon testi (Pearson) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları, (i) okul yöneticilerinin yaşam kalitelerinin hem toplamda hem de çevresel, psikolojik, fiziksel ve sosyal ilişkiler alanlarında ortalamanın üstünde olduğunu, (ii) yaşam kalitesi puanlarının medeni durum, deneyim, çalışılan okulların öğrenci ile öğretmen sayıları gibi değişkenlere bağlı olarak anlamlı farklılıklar içerdiğini ve (iii) yaşam kalitesi alanlarının tümünün birbiriyle anlamlı ilişkilere sahip olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin okullarında nitelikli eğitim sunulması sürecini yönetmeleri için kendi yaşam kalitelerinin düzeyini anlama ve ihtiyaç duyulan alanlarda iyileştirilmesinin bir gereklilik olduğunu savunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Okul yöneticileri, yaşam kalitesi, tarama çalışması, demografik değişkenleren_US
dc.description.citationhttps://dergipark.org.tr/download/article-file/263351en_US
dc.description.provenanceSubmitted by Halis Sakız (halissakiz@artuklu.edu.tr) on 2019-05-15T09:13:22Z No. of bitstreams: 1 okul yöneticilerinde algılanan yaşam kalitesi.pdf: 449214 bytes, checksum: 1414f2208d38ac1d705f331665c4b821 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-05-15T09:13:22Z (GMT). No. of bitstreams: 1 okul yöneticilerinde algılanan yaşam kalitesi.pdf: 449214 bytes, checksum: 1414f2208d38ac1d705f331665c4b821 (MD5) Previous issue date: 2017-04-26en
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.trdizinid222680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/383
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJeU5qZ3dNQT09/okul-yoneticilerinde-algilanan-yasam-kalitesi
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherGaziantep University Journal of Social Sciencesen_US
dc.relation.publicationcategoryKategorisizen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.sourceEKİNCİ A,SAKIZ H,BİNDAK R (2017). Okul Yöneticilerinde Algılanan Yaşam Kalitesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 410 - 424.
dc.subjectOkul Yöneticileri, Yaşam Kalitesien_US
dc.titleOkul Yöneticilerinde Algılanan Yaşam Kalitesien_US
dc.title.alternativePerceived Quality of Life Among School Managersen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
okul yöneticilerinde algılanan yaşam kalitesi.pdf
Size:
438.69 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: