MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Mimarlık Eğitiminde Bütünleşik Eğitim Deneyimi ve Müfredat Önerisi

dc.authorid 0000-000-8183-2690
dc.contributor.author Toka, Serdar
dc.contributor.other Department of Architecture / Mimarlık Bölümü
dc.date.accessioned 2022-01-28T11:02:54Z
dc.date.available 2022-01-28T11:02:54Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Fakülteler, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü en_US
dc.description.abstract Postyapısalcılık ile birlikte kuramsal alanda üzerine sıkça tartışmalarınyürütüldüğü disiplinlerarası yaklaşım, uzmanlık sınırlarının eridiğigünümüzde eğitim alanında da önem kazanmaktadır. Konstrüktivizmakımı ve Bauhaus okulundan itibaren sanat, mimarlık ve mühendisliküretim ve eğitim pratiklerinin bir arada yürütülmesi, disiplinlerarasıyaklaşım olarak görülebilir. H.H. Jacobs’ın tartıştığı interdisipliner eğitimmüfredat modelleri ise, hem kuramsal tartışma alanı yaratmakta hemde uygulama örnekleri ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, mimarlıkbölümünde Mimari Anlatım Teknikleri dersi ile Kültür ve Sanat Tarihine Girişderslerinin bütünleşik eğitim modeline dayalı olarak yürütülmesindençıkarılan sonuçlar değerlendirilmiş ve bu deneyimden hareketlelisans düzeyinde mimarlık bölümü için sekiz dönemi içeren bütünleşikmüfredat önerisi getirilmiştir. Bütünleşik eğitim, kuramsal ve uygulamalıderslerin birbiriyle etkileşimlerinin maksimum düzeye çıkarılarak geçişimliyürütülmesi pratikleri olarak tanımlanabilir. Bu modelde kuramsal, teknikdersler ve stüdyoların eşgüdümlü yürütülmesi mümkün olur. Öğrencilertasarım projelerini edindikleri kuramsal, tasarımsal ve teknik arka planlayaparlar ve kuram derslerinde geri dönüşler sayesinde dersler arasındaçok yönlü akışlar gerçekleşir. Bilgi ve tasarım pratikleri bütünleşir veempatiyle çok yönlü anlama ve zihinsel esneklik desteklenir. en_US
dc.description.abstract The interdisciplinary approach, which has become the subject of frequent discussions with the emerge of poststructuralism, has also gained importance in the field of education. Since the Constructivism movement and the Bauhaus school, integrated application of art, architecture and engineering production and education practices can be seen as an interdisciplinary approach. Interdisciplinary education curriculum models discussed by H. H. Jacobs not only provide a space for theoretical discussion but also put forth examples of practical applications. In this study, the results obtained from courses of the Architectural Expression Techniques and Introduction to Culture and Art History, which were conducted with the application of the integrated education model in the Department of Architecture, were evaluated. Based on this experience, an integrated curriculum covering eight semesters has been proposed for undergraduate studies at the Department of Architecture. Integrated education can be defined as the practices of conducting theoretical and applied courses in a transitive manner by maximizing their interaction with each other. In this model, it is possible to conduct theoretical, technical courses and studios in a coordinated manner. Students produce their design projects with the theoretical, design and technical background they have acquired, and multi-directional flows occur between courses thanks to the feedbacks in theoretical courses. Knowledge and design practices are integrated, and versatile learning and mental flexibility are supported by empathy. en_US
dc.description.citation TOKA S (2021). Mimarlık Eğitiminde Bütünleşik Eğitim Deneyimi ve Müfredat Önerisi. ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online), 0(5), 118 - 139. Doi: 10.46372/arts.854530 en_US
dc.identifier.doi 10.46372/arts.854530
dc.identifier.endpage 139 en_US
dc.identifier.issue 5 en_US
dc.identifier.startpage 118 en_US
dc.identifier.trdizinid 402203
dc.identifier.uri https://doi.org/10.46372/arts.854530
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3023
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof ARTS: Artuklu sanat ve beşeri bilimler dergisi (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Disiplinlerarası yaklaşım en_US
dc.subject Mimarlık en_US
dc.title Mimarlık Eğitiminde Bütünleşik Eğitim Deneyimi ve Müfredat Önerisi en_US
dc.title.alternative Integrated Education Experience and Curriculum Proposal in Architectural Education en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 76ca0e38-8c98-4c4e-a6a2-0a8caa72c153
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 76ca0e38-8c98-4c4e-a6a2-0a8caa72c153
relation.isOrgUnitOfPublication c50be6ae-5559-4d61-8663-42bc5905c17f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c50be6ae-5559-4d61-8663-42bc5905c17f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
03ecffce-b007-4c65-b7e5-4ed502464fd2 (1).pdf
Size:
2.54 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: