MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

The Future Food Tourist

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Emerald Group Publishing Ltd.

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
Öğrencilere belirli bir bölgenin veya ülkenin kültürel ve tarihi mirasını tanıma fırsatı sunduğundan, öğrencilerin tarihi yapıları, müzeleri, sanat eserlerini, gelenekleri ve diğer kültürel öğeleri daha iyi anlayan bireyler yetiştirmek. Öğrencilere turizm sektörü, turizm rehberliği veya seyahat işletmeciliği alanında başarılı bir kariyer yapabilmeleri için turizm endüstrisinin işleyişi, Türkiye’nin tarihi, kültürü ve coğrafyası, sürdürülebilirlik, etik ve diğer önemli konular hakkında beceri ve bilgiyi kazanmalarını sağlayacak nitelikte turist rehberleri yetiştirmek. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede İngilizce ve orta düzeyde ikinci bir yabancı dili bilen; Türkiye’nin doğal, tarihi ve kültürel çekicilikleri hakkında bilgi sahibi; insan ilişkilerinde iyi iletişim becerilerinde yetenekli; olay ve olguları yorumlarken analitik düşünebilen; sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş; hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip; liderlik ve temsil yeteneği olan; nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

This chapter seeks to answer the question of how food tourists will be in the future based on technology and digitalisation. Therefore, two future food tourist scenarios are proposed: realistic and utopian. More specifically, considering the developing technology, from a realistic perspective, future food tourists are evaluated according to their experiences (virtual food experiences, personalised and hyper-personalised food experiences, interactive tech-based food experiences, and sensory food experiences), information sources and communication, tendencies (seeking transparency and traceability in the food supply chain and sustainability-oriented), and payments. However, a utopian future food tourist was also provided as the second future food tourist scenario. In this scenario, the dimensions of future food tourists include instantaneous food travel thanks to teleportation, brain-computer interface-based food experiences, lab-grown food experiences, and intergalactic food tourism. Since this is the first study providing future food tourist scenarios, it plays a guidance role for service providers and launches a scholarly debate in food tourism literature. © 2025 Francesc Fusté-Forné and Erik Wolf.

Description

Keywords

Digitalisation, Food Experience, Food Tourist, Future, Sustainability, Technology

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

The Food Tourist

Volume

Issue

Start Page

141

End Page

151