Algılanan Destinasyon Yiyecek İçecek İmajının Tekrar Ziyarete Etkisi

dc.contributor.author Coşkun, Gözde Nur
dc.contributor.author Demircan, Şeyhmus
dc.contributor.author Çeken, Hüseyin
dc.contributor.other 17.08. Department of Hotel, restaurant and Catering / Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
dc.contributor.other 17. Vocational Higher School / Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2021-08-03T12:50:38Z
dc.date.available 2021-08-03T12:50:38Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Günümüzde teknolojinin gelişmesi, ulaşım olanaklarının artması ve insanlardaki gezme görme isteği ile merak güdüsü onları seyahate yönlendirmektedir. Seyahatlerin artması, bölge turizmini geliştirmekte ve bölge halkına turizm bilincini aşılamakta gelen ziyaretçilere de farklı deneyim kazandırmaktadır. Gerçekleştirilen bu turistik faaliyetlerde yiyecek ve içecek tüketimi günlük yeme-içme alışkanlıklarının bir tekrarı olmayıp, farklı ve daha önce tadılmamış lezzetler/gıdaları tatmayı kapsayan çekici bir deneyimi oluşturmaktadır. Yüksek tatmin sağlanmış bir tatil deneyimi turistlerin destinasyon algısına pozitif yönde etki etmekte ve aynı zamanda tekrar ziyaret niyetinde de etkili olabilmektedir. Ziyaret edilen destinasyonun yöresel yemeklerinin lezzetleri, gelen ziyaretçilerin bölge hakkındaki tarihi, sosyo kültürel algılarına ek olarak yörenin imajına olumlu katkı sağlayabilmektedir. Buna paralel olarak da araştırmanın amacı farklı motivasyonlar ile turistik faaliyetlere katılan turistlerin, ziyaret edilen bölgedeki yiyecek ve içeceklerin lezzetinin nasıl bir algı yarattığı ve destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolünü ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma alanı mutfak kültürü açısından zengin olan Güneydoğu Anadolu Bölgesi seçilmiş olup bölgedeki Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Mardin ve Şanlıurfa illerini farklı amaçlarla ziyaret eden turistler arasından seçilen 390 ziyaretçi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi ise nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ile veri toplama oluşturmaktadır. Verilerin analizinde mutlak ve yüzde değer faktör analizi, basit regresyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan ziyaretçilerin yarısından fazlası 18-44 yaş aralığında, ön lisans ve lisans eğitime sahiptir. Ziyaretçilerin ortalama %84’ü bulundukları destinasyonu daha önce ziyaret ettiklerini belirtmişlerdir. Yapılan basit regresyon analizine göre destinasyon imajı üzerinde yöresel yemeklerin anlamlı pozitif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.description.abstract Today, with the development of technology, increasing transportation possibilities and people desire to wander, the motive of curiosity leads them to travel. The increase in the travels improves the tourism of the region and instills the awareness of tourism to the people of the region. Food and beverage consumption in these touristic activities is not a repetition of daily eating and drinking habits but an attractive experience involving tasting different and previously non-tasted flavours/foods. A highly satisfied holiday experience has a positive effect on tourists’ perception of destination and can also be effective in their intention to visit again. In addition to the historical and socio-cultural perceptions of the visitors, the tastes of the local dishes of the visited destination can contribute positively to the image of the region. In parallel with this, the aim of the study is to reveal the perception of the taste of the food and drinks of the tourists visiting the region with different motivations and the role of local dishes in the selection of destinations. The study area of the research is the cities from the Southeastern Anatolia Region as Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Mardin and Şanlıurfa which has an importance in culinary culture and 390 visitors selected among the tourists who visit these provinces for different purposes. The method of the research was collected by using the questionnaire technique, one of the quantitative research methods. Absolute and percentage value factor analysis, simple regression and multiple regression analysis were used in the analysis of the data. More than half of the visitors included in the research have 18-44 age group associate and undergraduate education. On average, 84% of the visitors stated that they had visited their destination before. According to the simple regression analysis, local dishes had a significant positive effect on the destination image. Questionnaire technique, one of the quantitative data collection methods was used in the study. Absolute and percentage value factor analysis, simple regression and multiple regression analysis were used in the analysis of the data. More than half of the visitors included in the research are between the ages of 18-44 and have associate degree and undergraduate education. 84% of the visitors stated that they have visited the destination before. According to the simple regression analysis, it was determined that local dishes had a significant positive effect on the destination image. en_US
dc.identifier.citation DEMİRCAN Ş,ÖZER Ç,COŞKUN G. N,ÇEKEN H (2019). Algılanan Destinasyon Yiyecek İçecek İmajının Tekrar Ziyarete Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, 6(2), 185 - 195. en_US
dc.identifier.issn 1302-5759
dc.identifier.issn 2149-1690
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFek16SXdNQT09/algilanan-destinasyon-yiyecek-icecek-imajinin-tekrar-ziyarete-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2738
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Turizm Akademik Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Destinasyon imajı, Tekrar ziyaret, Yöresel yemekler. en_US
dc.subject Destination image, Revisit, Local cuisine. en_US
dc.title Algılanan Destinasyon Yiyecek İçecek İmajının Tekrar Ziyarete Etkisi en_US
dc.title.alternative The Effect of Perceived Food and Beverage Image of Destination on Revisit en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-5703-9198
gdc.author.institutional Coşkun, Gözde Nur
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü en_US
gdc.description.endpage 195 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 185 en_US
gdc.description.volume 6 en_US
gdc.identifier.trdizinid 413320
relation.isAuthorOfPublication 47fbfe2f-cac6-4226-8ea6-0a16514dad7d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 47fbfe2f-cac6-4226-8ea6-0a16514dad7d
relation.isOrgUnitOfPublication 5d3e5530-0a15-4afb-ac68-bbb3e72d0d91
relation.isOrgUnitOfPublication 7ac23c9e-1f47-4697-a5c8-3fe0c2bfcdb2
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 5d3e5530-0a15-4afb-ac68-bbb3e72d0d91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
e705ce68-9f62-485a-bdf1-f434d6e87938.pdf
Size:
785.26 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: