Self Portraits of Frida: Mexican Cultural Context Between the Accident and Diego

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
02.11. Department of History of Art / Sanat Tarihi Bölümü
Sanat Tarihi bölümümüz 2009 yılında kurulmuş olup 2011 yılında da öğrenci alımına başlamıştır. %30 İngilizce eğitim veren bölümümüzde öğrenciler önce hazırlık eğitimi alır. Öğrencilerimiz daha sonra dört yıllık sanat tarihi eğitimini tamamlayarak Sanat Tarihçi ünvanını alarak mezun olur. Bölümümüzde Türk İslam Sanatı, Genel Sanat Tarihi, Bizans Sanatı ile Batı Sanat ve Çağdaş Sanatı olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır. Sanat Tarihi Bölümünün temel amacı, sanat tarihi eğitimini geniş bir kültür çerçevesi içinde yürüterek öğrenciye etkin bir sanat görüşü kazandırmak ve sanat tarihi eğitimini donanımlı bir biçimde uygulayabilecek, sanat yapıtlarını koruma ve geleceğe aktarmada faydalı ve etkili olabilecek uzman araştırmacılar yetiştirmektir. Bölümümüzdeki hocalarımızdan Prof. Dr. Evindar Yeşilbaş Anadolu’nun önemli kalelerinden olan Mardin Kale Kazısı bilimsel danışmanlığını yürütürken, Doç. Dr. Zekai Erdal da Hasankeyf Arkeolojik Kazılarına başkanlık etmektedir. Öğrencilerimiz hem bu kazılarda hem de diledikleri diğer kazı ve kurumlarda staj uygulamalarını gerçekleştirebilmektedir. Mardin kentinin sunduğu tarihi ve kültürel miras, Sanat Tarihi eğitimi almak isteyen öğrenciler için bulunmaz bir fırsattır. Adeta bir açık hava müzesi konumundaki kent, teorikte öğretilenler her bir bilgiyi, uygulamada anlama, deneyimleyerek yaşama imkanı sunar.

Journal Issue

Events

Abstract

Each self-portrait is a different explanation of Frida without repetition. The self-portraits show an identity of entirely herself with each point of her face. Kahlo made herself an art object in her artworks such as in front of the camera. Frida Kahlo, who painted her first self-portrait in 1926, and continued painting them until she died in 1954, produced more than one hundred images. Frida Kahlo’s self-images point out an interconnection between herself and political messages. Furthermore, two turning points changed Frida’s life and that is the car accident and Rivera. Mexican cultural context is placed between these two turning points.

Description

Keywords

Frida Kahlo, Culture, Museum, Art

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Recent Developments in Arts (IASSR)

Volume

Issue

Start Page

81

End Page

88
Page Views

6

checked on Aug 04, 2025

Downloads

18

checked on Aug 04, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

16

PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS Logo