MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SU HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARI

dc.authorid 0000-0001-9472-8200
dc.authorid 0000-0003-0401-7419
dc.authorid 0000-0002-7056-3912
dc.contributor.author Çakmak, Mürşet
dc.contributor.author Çakmak, Reşit
dc.contributor.author Topal, Giray
dc.contributor.author Yıldız, Reşit
dc.contributor.author Çakmak, Mürşet
dc.contributor.other Department of Nutrition and Dietetics/ Beslenme ve Diyetetik Bölümü
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 2021-06-10T08:49:55Z
dc.date.available 2021-06-10T08:49:55Z
dc.date.issued 2018
dc.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, öğretmen adaylarının cinsiyete, okudukları bölüme, öğrenim gördükleri sınıfa göre ve su hakkındaki bilgi düzeyleri ile kavram yanılgılarını incelemek amacı ile yapılmıştır. Çalışma, 2018 yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi’nde okuyan fen bilgisi ve kimya öğretmen adayları (N=87) ile yapılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Su Bilgisi Testi (SBT) kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan bu test, suyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ile ilgili toplam 57 madde olarak yazılmış ve geliştirilmiştir. Geliştirilen testin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Testin madde güçlük ve ayırt edicilik indisleri hesaplanmıştır Yapılan analiz sonucunsa madde ayırt edicilik ve güçlük indisleri 0,20’den düşük olan 26 madde testten elenmiştir. Geriye kalan diğer 31 madde ise SBT’de kullanılmıştır. Testin KR-20 güvenirliği 0,79’dur. Verilerin değerlendirilmesi için yüzde ve frekans değerleri çıkartılmıştır. Elde edilen testin bulgularına göre öğretmen adaylarının su hakkındaki bilgi seviyelerinin yüzde 50’ye yakın olduğu ve su hakkında kavram yanılgı oranlarının çok olduğu görülmüştür. Ayrıca cinsiyete, okudukları bölüm ve bulundukları sınıfa göre yapılan incelemeye göre de benzer sonuçların olduğu söylenebilir. Öğretmen adaylarının en çok “Suyun sıcaklığı artıkça içinde çözünen gazların miktarı artar”, “Su ile tuz (NaCI) karıştırıldığında aralarında kimyasal bir reaksiyon gerçekleşir ve tuz parçalanır”, “Kar ve yağmur suları doğada bulunan en saf sulardır”, “Su tüm sıvı haldeki maddelerle karışır”, “Su net bir dipol momente sahiptir”, “Bir insanın biyolojik ihtiyaçlarını karşılaması ve yaşamını sürdürebilmesi için, günde en az 1 litre su tüketmesi gerektiği kabul edilir” gibi maddelerde kavram yanılgıları taşıdıkları görülmüştür. Bu bulgulardan hareketle araştırmacı ve uygulayıcılar için bazı öneriler verilmiştir. en_US
dc.description.abstract This study was conducted to investigate the misconceptions and knowledge levels of teacher candidates about water according to gender, the field they studied and the class they were in. The study was conducted with science teacher candidates (N = 87) studying at Dicle University Ziya Gökalp Faculty of Education. Survey method was used in this study and as data collection tool, Water Information Test (SBT) was used. This test, prepared by the researchers, has been written and developed as a total of 57 items related to the physical, chemical and biological properties of water. The validity and reliability analyzes of the developed test were performed. As a result of item analysis, the difficulty and distinctive indices of the items were obtained. 26 items were excluded from the test. The remaining 31 items were used in SBT. The KR-20 reliability of the test was 0.79. The percentage and frequency values were calculated for data evaluation. According to the findings of the test, it was seen that the level of knowledge of the prospective teachers about water was close to 50 percent and the misconceptions about water were very high. It can also be said that there are similar results according to the gender, the department and the class they study. Teacher candidates have been mostly found to carry misconceptions on such items as "The amount of dissolved gases increases, as the temperature of the water increases.", "When water and salt (NaCl) are mixed, a chemical reaction takes place and the salt disintegrates.", "Snow and rainwater are the purest waters in nature.", "Water is mixed with all liquid substances.", "Water has a clear dipole moment.", "It is accepted that a person should consume at least 1 liter of water per day in order to meet his biological needs and to survive." Based on these data, some suggestions were given to the researchers and practitioners. en_US
dc.description.citation ÇAKMAK M,ÇAKMAK R,TOPAL G (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SU HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARI. Turkish Studies (Elektronik), 13(27), 385 - 404. Doi: 10.7827/TurkishStudies.14496 en_US
dc.identifier.doi 10.7827/TurkishStudies.14496
dc.identifier.endpage 404 en_US
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.issn 1308-2140
dc.identifier.issue 27 en_US
dc.identifier.startpage 385 en_US
dc.identifier.trdizinid 302147
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeU1UUTNOdz09/ogretmen-adaylarinin-su-hakkindaki-bilgi-duzeyleri-ve-kavram-yanilgilari
dc.identifier.uri https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14496
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2509
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.relation.ispartof Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject su, su bilgisi, su kavram yanılgıları, öğretmen adayı. en_US
dc.subject water, water knowledge, water misconceptions, teacher candidates en_US
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ SU HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARI en_US
dc.title.alternative LEVEL OF KNOWLEDGE AND MISCONCEPTIONS OF TEACHER CANDIDATES ABOUT WATER en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 1ec88177-8a81-44f2-9eec-6226ced76bfe
relation.isAuthorOfPublication 5dea8840-d54e-4959-a632-1e8e23f51dd4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1ec88177-8a81-44f2-9eec-6226ced76bfe
relation.isOrgUnitOfPublication cbf35a4a-7e92-4e43-b898-3a77ba9a5cfd
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery cbf35a4a-7e92-4e43-b898-3a77ba9a5cfd

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
28a4aa11-b571-48aa-89f9-69949c294710.pdf
Size:
13.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: