MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İlköğretimde değer eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: Nitel bir analiz

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinindeğer eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu çerçevede, amaçlı örnekleme seçimi ile oluşturulan çalışma grubuna yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, Batman il merkezindeki yedi ilköğretim okulunda görev yapan elli beş öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılarak öğretmen görüşleri frekans tekniği ile çeşitli temalar altında toplanarak yorumlanmıştır. Verilerin analizinden şu sonuçlara ulaşılmıştır: Değerler konusunda olumlu tutuma sahip öğretmenler, değer eğitiminde okulların etkisiz kaldığını düşünmektedirler. Bunun nedeni olarak da, programların yüklü olması, sınıfların kalabalık olması ve okul- aile-çevre diyalogunun sınırlı olmasını göstermektedirler. Öğretmenlere göre değer eğitimi, okulun tek başına yapacağı bir etkinlik olmayıp, aile ve çevrenin desteği zorunludur. Öğretmenler, değer eğitiminden sorumlu kurumları ise, sırayla okul, aile, çevre ve medya şeklinde sıralamaktadırlar. Araştırmada ayrıca öğretmenler, değer eğitiminde kullandıkları yöntem-teknikleri sırayla, anlatma, model olma, drama, beyin fırtınası, hikayeleştirme, grup çalışması, örnek olay ve empati kurma şeklinde sıralamışlardır.
The aim of this study is to determine the ideas of primary school classroom teachers regarding value education. Within this context, semi-structured interview form was applied to the study group formed through purposeful sampling. Case study design was used in this study in which qualitative research method was used. The study group consists of a sum of fifty-five teachers working in seven primary schools in the city centre of Batman. For the analysis of the data, content analysis method was used and the views of teachers were gathered under various themes using frequency analysis and they were interpreted. The following results were reached through the analysis of the data: the teachers having a positive attitude towards values think that schools are not efficient in providing value education. The reason of this, in their opinion, is that there are too many class hours, the classrooms are crowded and the dialogue between school, family and the society is restricted. Teachers also claim that value education cannot be provided by the schools alone, the support of families and the environments is essential. Teachers involved in the sampling list the units responsible for value education as the school, family, society and media respectively. Furthermore, the teachers in the study group listed the methods-techniques they make use of while teaching values as explanation, modelling, drama, brainstorming, making a story, group work, case study and empathy respectively.

Description

Keywords

Sosyal Bilimler Tarihi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

23

Issue

2

Start Page

105

End Page

113