Liselerin fiziki yapısına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi: Mardin-Kızıltepe örneği

dc.contributor.advisor Çakmak, Meltem Sünkür
dc.contributor.author Cengiz, Ayşe
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:58Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:58Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Eğitim- öğretim hayatında başarıyı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Öğretmenlerin kendilerine özgü ders anlatma teknikleri, kullanılan materyaller ya da dersin içeriği gibi faktörlerin yanı sıra okul binasının fiziki durumu, çevre ile ilişkisi ve okul mimarisinin gelişimi de öğrenci başarısı üzerinde doğrudan ya da dolaylı olarak etkide bulunabilmektedir. Bu çalışmada okulun fiziki yapısına, bu yapının öğrenci başarısı üzerindeki etkisine ve okul tasarımının nasıl olabileceğine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini almak ve geleceğin okul tasarımlarına katkı sunmak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Okulun fiziki yapısına ilişkin gerekli literatür taraması yapılmış ve fiziki duruma ilişkin genel bilgilere yer verilmiştir. Çalışmanın devamında Mardin'in Kızıltepe ilçesinde yer alan ve araştırmaya dahil edilen liselerde görev yapan öğretmenler ile öğrenim gören öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda ulaşılan bulgulara yer verilmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin okulun fiziki yapısı ve öğrenci başarısına etkisi hakkında görüşleri çeşitlilik göstermektedir. Öğretmen ve öğrencilerin bir kısmı okulun fiziki yapısının yeterli ve eğitim için uygun olduğunu düşünürken, bir kısmı da okulun sahip olduğu fiziki yapının yetersiz olduğunu ve bu yetersizliklerin eğitimin kalitesini etkilediğini belirtmişlerdir. Son olarak okulun fiziki yapısının nasıl olması gerektiğine dair öğretmen ve öğrencilerin önerilerine yer verilmiştir. en_US
dc.description.abstract There are many factors influence success in education. In addition to teachers' unique teaching techniques, using materials or such as content of the lesson factors; physical structure of school, environmental relationship and development of school architecture affect students' success directly or indirectly. In this study, it was aimed to get the opinions of teachers and students about the physical structure of the school, the effect of this structure on student achievement and how the school design can be and contribute to the school designs of the future. In this study, case study which is the one of the qualitative research methods is used. The necessary literature review on the physical structure of the school has been made and general information about the physical situation is given. Following the study, the findings of the research conducted with open-ended questions on high school students, teachers and administrators in Kızıltepe district of Mardin have been included. Teachers 'and students' opinions about the physical structure of the school and its impact on student achievement vary. While some of the teachers and students thought that the physical structure of the school was adequate and suitable for education, some of them stated that the physical structure of the school was inadequate and these deficiencies affect the quality of education. Finally, the suggestions of teachers and students about the physical structure of the school should be given. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiFd6LD4oQVkTL-DBFXQnWcOhqOnNTMHs9XbMYxETLFmt
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3671
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Okul Mimarisi en_US
dc.subject Fiziksel Yapı en_US
dc.subject Öğrenci Başarısı en_US
dc.subject School Architecture en_US
dc.subject Physical Structure en_US
dc.subject Student Success en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Eğitim kurumları en_US
dc.subject Education establishments en_US
dc.subject Fiziki yapı en_US
dc.subject Physical structure en_US
dc.subject Liseler en_US
dc.subject High schools en_US
dc.subject Mardin-Kızıltepe en_US
dc.subject Mardin-Kızıltepe en_US
dc.subject Mimari ögeler en_US
dc.subject Architectural elements en_US
dc.subject Mimari özellikler en_US
dc.subject Architectural characteristics en_US
dc.subject Okul binaları en_US
dc.subject School buildings en_US
dc.subject Öğrenci başarısı en_US
dc.subject Student achievement en_US
dc.subject Öğrenci görüşleri en_US
dc.subject Opinions of students en_US
dc.subject Öğretmen görüşleri en_US
dc.subject Teacher opinions en_US
dc.title Liselerin fiziki yapısına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi: Mardin-Kızıltepe örneği en_US
dc.title.alternative Investigation of teachers and students' views on the physical structure of high schools: case of Mardin-Kızıltepe en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Cengiz, Ayşe
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 130 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 762061 en_US

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
762061.pdf
Size:
1.11 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text