Egzersiz yapan bireylerin kişilik özelliklerine göre aldıkları hizmetin kalitesinin ölçülmesi

dc.contributor.advisor Geri, Serdar
dc.contributor.author Kılıç, Fatih
dc.contributor.other 13.01. Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü
dc.contributor.other 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:51Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:51Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Bu araştırma, spor hizmeti sunan kamu ile özel sektöre ait spor merkezlerinde egzersiz yapan bireylerin kişilik özelliklerine göre aldıkları hizmetin kalitesinin ölçülmesi amacıyla yapılmıştır. Ankara'nın Mamak Belediyesine ait spor tesisleri ile yine Ankara'nın Mamak ilçesinde faaliyet gösteren özel Health Life spor merkezinde egzersiz yapan bireyler araştırmanın evrenini; üyeler ise çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma da kolayda örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Üyelere uygulanan yüz yüze anket çalışmasında 181 kadın, 209 erkek gönüllü üyeden toplam 390 geçerli anket elde edilmiştir. Ankette kullanılan Lam (2000) tarafınca geliştirilen ve Türkiye'de geçerlik ve güvenirlik çalışmasını Gürbüz (2003) tarafından yapılan Service Quality Assessment Scale (Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği) ile Gosling ve arkadaşları (2003) tarafınca geliştirilen ve Türkçe'ye Atak (2013) tarafınca uyarlanan "On-Maddelik Kişilik Ölçeği" cevaplandırılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmış ve araştırmanın bulgularını oluşturmuştur. Bu bağlamda katılımcıların demografik özelliklerinin ortaya konulması amacıyla tanımlayıcı istatistik (frekans, ortalama, standart sapma, yüzde vb.) dağılımlarından yararlanılmıştır. Anket formunda yer alan ölçeklerin yapı geçerliliği ve ele alınacak faktörlerin belirlenmesi amacıyla açımlayıcı faktör analizine başvurulmuştur. Verilerin iç tutarlılığını gösteren Cronbach's Alpha katsayısı ile ölçme aracının güvenilirliği incelenmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin ölçeklerdeki soru maddelerine ve ele alınan boyutlara ilişkin değerlendirmelerine ise çıkarımcı istatistikler yardımıyla bakılmıştır. Sonuç olarak araştırma örneklemi bağlamında negatif kişilik özelliği sergileyen katılımcıların özel veya kamu tesislerinde aldıkları hizmetin kalitesi "Tesis Özellikleri", "Personellerin Niteliği", "Giyinme Odası Özellikleri", "Programların Niteliği" ve "Egzersiz Alanı Yeterliliği" faktörleri itibariyle farklılaşmamaktadır. Pozitif kişilik özelliği sergileyen katılımcıların özel veya kamu tesislerinde aldıkları hizmetin kalitesi ise "Personellerin Niteliği", "Giyinme Odası Özellikleri" ve "Programların Niteliği" itibariyle farklılaşmaktadır. Ayrıca beklenen hizmet kalitesi ve algılanan hizmet kalitesi özel tesislerde ve kamuya ait tesislerde katılımcılara göre farklılaşmakta iken hiçbir demografik değişken açısından algılanan hizmet kalitesinin farklılaşmadığı anlaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract This research was carried out to measure the quality of service received by individuals who exercise in public and private sports centers that provide sports services, according to their personality traits. The population of the research is the individuals exercising in the sports facilities of the Mamak Municipality of Ankara and the private Health Life sports center operating in the Mamak district of Ankara; members constitute the sample of the study. Easy sampling method was used in the research. In the face-to-face survey study applied to the members, a total of 390 valid questionnaires were obtained from 181 female and 209 male volunteer members. The Service Quality Assessment Scale used in the questionnaire was developed by Lam (2000) and the validity and reliability study was carried out by Gürbüz (2003), and was developed by Gosling et al. (2003) and translated into Turkish by Atak (2013). The adapted "Ten-Item Personality Scale" was answered. SPSS package program was used in the analysis of the data obtained and formed the findings of the research. In this context, descriptive statistics (frequency, mean, standard deviation, percentage, etc.) distributions were used to reveal the demographic characteristics of the participants. Exploratory factor analysis was used to determine the construct validity of the scales in the questionnaire and the factors to be considered. The reliability of the measurement tool was examined with the Cronbach's Alpha coefficient, which shows the internal consistency of the data. The evaluations of the individuals participating in the research regarding the question items in the scales and the dimensions discussed were examined with the help of inferential statistics. As a result, the quality of the service received by the participants who exhibit negative personality traits in the context of the research sample, in private or public facilities, does not differ in terms of "Facility Features", "Quality of Staff", "Clothing Room Features", "Quality of Programs" and "Exercise Area Adequacy" factors. The quality of the service received by the participants with positive personality traits in private or public facilities differs in terms of "Quality of Personnel", "Characteristics of Dressing Room" and "Quality of Programs". In addition, it is understood that the expected service quality and perceived service quality differ according to the participants in private facilities and public facilities, while the perceived service quality does not differ in terms of any demographic variable. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYWEJsnRsJG7XMdVRcRme7hNBWPOjLcEkb08XJ32lE5Bd
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3617
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Sports en_US
dc.title Egzersiz yapan bireylerin kişilik özelliklerine göre aldıkları hizmetin kalitesinin ölçülmesi en_US
dc.title.alternative Measuring the quality of service received by individuals exercising according to personality traits en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Kılıç, Fatih
gdc.author.institutional Geri, Serdar
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 89 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 751049 en_US
relation.isAuthorOfPublication 5c1b36e3-2196-47db-bb10-fd0b245b1681
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 5c1b36e3-2196-47db-bb10-fd0b245b1681
relation.isOrgUnitOfPublication c63682d4-9fe0-411a-b318-2643df647924
relation.isOrgUnitOfPublication 0078a290-f6de-4ef3-bde9-4ddd3603423b
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c63682d4-9fe0-411a-b318-2643df647924

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
751049.pdf
Size:
1.67 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text