MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi

Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Mardin Artuklu Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleyerek, "uzaktan eğitim süreci" ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın nicel kısmına 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Mardin ili sınırları içerisinde bulunan resmi eğitim kurumlarında ( İlkokul, Ortaokul, Lise) görev yapan 439 kadrolu İngilizce öğretmeninden 228'i katılmıştır. Araştırmada, ayrıca yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 80 İngilizce öğretmenin görüşü alınmıştır. Görüşme formları, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Nicel verilerin istatistiksel çözümlenmesi, SPSS 22.0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Bağımlı değişkenlerin etkisini test etmek amacıyla maddelere ANOVA ve t-testleri uygulanmıştır. Ölçeğe katılanların sayısı göze alındığında Kolmogorov-Smirnova test istatistikleri uygulanmış ve sonuçlarda katılımcıların verdikleri cevapların homojen dağılım gösterdiği görülmüştür (p>0.05). Ayrıca verilerin incelenmesinde LSD (Least Significant Difference) testi uygulanmıştır. Araştırmada Cronbach Alfa değeri; 0,905 çıkmıştır. Araştırmaya göre öğretmenlerin %14,9'u uzaktan eğitimden memnun olduklarını, %53,9'u geliştirilmesi gerektiğini, %31,1'i memnun olmadıklarını belirtmektedirler. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine ilişkin, "Uzaktan eğitimde öğrenci çalışmaları", "Uzaktan eğitimde fırsatlar", "Uzaktan eğitimde derse devam", "Uzaktan eğitimde okul yönetimi", "Uzaktan eğitimde ödev çalışmaları" alt boyutlarına verdikleri cevaplar arasında çalıştıkları kuruma, cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, uzaktan eğitim ile ilgili hizmet içi eğitim alıp almamaya, haftalık çevrimiçi hazırlık için harcanan zamana göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır.
The aim of this study is to make suggestions about the "distance education " by considering "evaluation of English teachers' views on the distance education process". The study group consists of 439 English teachers working in primary, middle and high schools in Mardin during the 2020-2021 academic year. The quantitative sample of the study consists of 228 teachers reached via online tools. In the study, the opinions of 80 teachers were taken with semi-structured interview forms to collect the qualitative data. Interview forms were created using the maximum variation sampling method, one of the purposeful sampling methods. Statistical analysis of the quantitative data was carried out with the SPSS 22.0 program. ANOVA and t-tests were applied to the items in order to test the effect of dependent variables. Kolmogorov-Smirnova test statistics were applied considering the number of respondents. The obtained results showed that the answers given by the participants showed a homogeneous distribution (p> 0.05). In addition, the LSD (Least Significant Difference) test was used to analyze the data. In the research, the Cronbach Alpha value was 0.905. According to the research, 14.9% of the teachers stated that they were satisfied with distance education, 53.9% stated it should be improved and 31.1% stated they were not satisfied with it. In the study, there was no significant difference between the responses given by the teachers to the dimensions of "Students' studies in distance education", "Opportunities in distance education", "Attendance in distance education", "School administration in distance education" "Assignment in distance education" based on school type, gender, age, seniority, training related to distance education and the time spent for weekly online preparation.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Education and Training, Branş öğretmenleri, Branch teachers, COVID 19, COVID 19, Uzaktan eğitim, Distance education, Yabancı dil eğitimi, Foreign language education, Yabancı dil öğretimi, Foreign language teaching, Öğretmen görüşleri, Teacher opinions, İngilizce, English

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

209